شناسهٔ خبر: 35861 - سرویس دیگر رسانه ها

بیست و نهمین نمایشگاه کتاب با تغییراتی برگزار می شود

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تغییر و تقلیل ساختاری در برپایی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبرداد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، سید عباس صالحی در آخرین جلسه شورای سیاست گذاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افزود: با توجه به گزارش های موجود باید تلاش شود تا در این رویداد از موازی کاری کمیته ها جلوگیری به عمل آید و برخی از تشکل ها و کمیته ها در یکدیگر ادغام شوند.

وی اظهار کرد با توجه به تجربه مشترک همکاری با تشکل های صنفی نشر در برگزاری نمایشگاه کتاب ۲۸ و بهره برداری از نقاط ضعف و قوت آن، باید تلاش کنیم تا نمایشگاه کتاب ۲۹ را با قوت بیشتر پی گیری کنیم.

معاون وزیر ارشاد در این نشست که با موضوع ارزیابی و جمع بندی نهایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب و آغاز فعالیت های سیاست گذاری برای بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد، اظهار کرد باید وظایف تشکل های نشر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان سیاست گذاری نمایشگاه ۲۹ را مشخص کنیم ، همچنین باید نگاه صنفی و ملی در برنامه ریزی ها و فعالیت ها حاکم شود.

صالحی در این نشست با تقدیر و تشکر از اعضاء شورای سیاست گذاری و با اشاره به تعدد برگزاری جلسات این شورا گفت: اعضا این شورا با یک ترکیب کیفی انتخاب شدند و رویکرد ما این گونه بود که در این جلسات از نظرات این اعضا در جهت برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه استفاده کنیم.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری نشست های شورای سیاست گذاری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب از اواسط مرداد ماه جاری، گفت: با استفاده از نتایج این جلسات باید هر چه سریعتر اهداف نمایشگاه سال آینده را مشخص کنیم. همچنین درباره زمان و مکان برگزاری نمایشگاه نیز به جمع بندی نهایی برسیم تا با فراغ بال به برنامه ریزی بپردازیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صالحی با اشاره به سرعت بخشیدن به روند ریل گذاری واگذاری امور به تشکل های نشر گفت: با توجه به فرصت خوبی که در دست داریم باید وظایف تشکل های نشر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان سیاست گذاری نمایشگاه ۲۹ را مشخص کنیم همچنین باید نگاه صنفی و ملی در برنامه ریزی ها و فعالیت ها حاکم شود.