شناسهٔ خبر: 35871 - سرویس دیگر رسانه ها

آغاز ثبت نام رشته‌های بدون کنکور در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج

سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج از آغاز ثبت‌نام رشته‌های بدون کنکور و بدون نیاز به پیش دانشگاهی در مقطع کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای در این مرکز از امروز(هفت مرداد)، خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ حسین آبین گفت: مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج، در مقطع کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای برای نیمسال تحصیلی مهرماه امسال، در هشت کد رشته دانشجو می‌پذیرد.

وی با بیان این‌که مهلت ثبت نام در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی از امروز آغاز شده و تا ۱۴ مردادماه ادامه دارد، افزود:‌ داوطلبین می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در این مرکز، به سایت سازمان سنجش به آدرس الکترونیکی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

آبین با اشاره به افزایش رشته‌های این مرکز خاطرنشان کرد:‌ امسال این مرکز در مقطع کاردانی فنی فناوری اطلاعات - اینترنت و شبکه‌های گسترده نیز پذیرش دانشجو دارد.

وی با اشاره به این‌که ظرفیت پذیرش در هر یک از رشته‌ها ۷۵ نفر است، یادآور شد: پذیرش دانشجو در این رشته‌ها از مهرماه سال جاری صورت می‌گیرد.

وی عناوین این رشته‌ها را شامل کاردانی حرفه‌ای انیمیشن، سینما - تصویر سازی، هنرهای تجسمی - عکاسی، هنرهای تجسمی - گرافیک، هنرهای تجسمی - نقاشی، هنرهای تجسمی - نقاشی ایرانی اعلام کرد.

آبین ادامه داد:‌ این مرکز در رشته‌های کاردانی فنی فناوری اطلاعات - اینترنت و شبکه‌های گسترده و معماری - معماری شهری نیز دانشجو می‌پذیرد.

وی تصریح کرد:‌ در حال حاضر این مرکز دارای ۱۸ کد رشته در مقطع کاردانی و کارشناسی در حوزه فناوری، سینما، معماری و فرهنگ و هنر است و هزار و ۶۲۰ دانشجو در رشته‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند.

آبین گفت: زمان ثبت نام دانشجویان در مقطع کارشناسی نیز ۱۷ مرداد ماه اعلام می‌شود.

وی در پایان افزود: برنامه‌های این مرکز در راستای مهارت آموزی دانشجویان است و با برگزاری کارگاه‌های آموزشی کاربردی دانشجویان را برای ورود به بازار کار آماده می‌کند و همچنین ارائه وام‌های صندوق قرض‌الحسنه برای کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان از دیگر خدمات این مرکز است.