شناسهٔ خبر: 35886 - سرویس دیگر رسانه ها

صالحی:سیاست‌گذاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از هفته آینده آغاز می‌شود

آخرین جلسه شورای سیاست گذاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با موضوع ارزیابی و جمع‌بندی نهایی نمایشگاه کتاب ۲۸ و آغاز فعالیت‌های سیاست‌گذاری برای بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، صبح روز چهارشنبه ۷ اردیبهشت ماه با حضور سید عباس صالحی رئیس بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و اعضاء شورا در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی ضمن تقدیر و تشکر از اعضاء شورای سیاست‌گذاری و با اشاره به تعدد برگزاری جلسات این شورا گفت: اعضا این شورا با یک ترکیب کیفی انتخاب شدند و رویکرد ما این گونه بود که در این جلسات از نظرات این اعضا در جهت برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه استفاده کنیم.

صالحی با اشاره به برگزاری جلسات شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب ۲۹ از اواسط مرداد ماه جاری عنوان کرد: با استفاده از نتایج این جلسات باید هر چه سریعتر اهداف نمایشگاه سال ‌آینده را مشخص کنیم. همچنین درباره زمان و مکان برگزاری نمایشگاه نیز هر چه سریع‌تر به جمع‌بندی نهایی برسیم تا با فراغ بال به برنامه‌ریزی بپردازیم.

معاون امور فرهنگی با اشاره به سرعت بخشیدن به روند ریل‌گذاری واگذاری امور به تشکل‌های نشر گفت: با توجه به فرصت خوبی که در دست داریم باید وظایف تشکل‌های نشر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان سیاست‌گذاری نمایشگاه ۲۹ را مشخص کنیم. باید نگاه صنفی و ملی در برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌ها حاکم شود.

صالحی از تقلیل ساختاری در نمایشگاه ۲۹ خبر داد و گفت: با توجه به گزارش‌های موجود باید تلاش شود تا از موازی‌کاری کمیته‌ها جلوگیری به عمل آید و برخی از تشکل‌ها و کمیته‌ها در یکدیگر ادغام شوند. همچنین باید برنامه‌ریزی برای اقتصاد نمایشگاه و جذب درآمد از هم اکنون آغاز شود و از فرصت لازم نهایت بهره‌برداری انجام شود.

او در پایان عنوان کرد: با توجه به تجربه مشترک همکاری با تشکل‌های صنفی نشر در برگزاری نمایشگاه کتاب ۲۸ و بهره‌برداری از نقاط ضعف و قوت آن، باید تلاش کنیم تا نمایشگاه کتاب ۲۹ را با قوت بیشتر پی‌گیری کنیم. 

در آخرین جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گزارش جامعی از عملکرد کمیته‌ها و تشکل‌های نشر ارایه شد و هر یک از اعضاء شورا نظرات و پیشنهادات خود را ارایه کردند.

بر اساس این گزارش، در آخرین جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران علی‌اكبر اشعری مشاور راهبردی پروژه باغ کتاب، محمود آموزگار رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و سخنگوی شورای سیاستگذاری، جعفر همایی عضو شورای سیاست‌گذاری و مدیرعامل نشر نی، علی اصغر سیدآبادی مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی، مهدی اسماعیلی‌راد رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران ایران، همایون امیرزاده مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت امور فرهنگی و امیر مسعود شهرام‌نیا مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران حضور داشتند.