شناسهٔ خبر: 36018 - سرویس دیگر رسانه ها

فعالیت ۳ مرکز تحقیقات زبان فارسی در دنیا

معاون امور بین‌الملل بنیاد سعدی از فعالیت سه مرکز تحقیقات زبان فارسی در هند‌، تاجیکستان و پاکستان خبر داد و گفت:‌ این مراکز زیر نظر بنیاد سعدی و با کمک رایزن‌های فرهنگی فعالیت می‌کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ سید‌محمدرضا دربندی، معاون امور بین‌الملل بنیاد سعدی، با اشاره به حضور حداد عادل در تاجیکستان گفت:‌ تفاهم‌نامه‌ای میان فرهنگستان زبان و ادب فارسی با فرهنگستان زبان تاجیکستان منعقد شده و حداد عادل نیز برای اجرایی کردن این تفاهم‌نامه به این کشور سفر کرد.

وی همچنین از فعالیت مرکز تحقیقات فارسی ـ تاجیکی زیر نظر بنیاد سعدی در تاجیکستان خبر داد و افزود:‌ بنیاد سعدی در مجموع سه مرکز تحقیقات زبان فارسی در دنیا دارد: مرکز تحقیقات زبان فارسی هند،‌ پاکستان و تاجیکستان. این سه مرکز پیش از این زیر نظر وزارت امور خارجه بوده که طی تفاهم‌نامه‌ای به ما واگذار شده است.

دربندی تصریح کرد:‌ مراکز تحقیقات زبان فارسی در واقع وظیفه گسترش آموزش زبان را در کشور مقصد بر عهده دارند که در این زمینه رایزن‌های فرهنگی نیز با آنها هماهنگی می‌کنند. نسخه‌شناسی،‌ پژوهش و گسترش آموزش زبان فارسی مهمترین فعالیت‌های این مراکز است.