شناسهٔ خبر: 36089 - سرویس دیگر رسانه ها

انتقاد از مدیران مخالف با موسیقی

سینماگر حتما برای گفتن حرفش و دیده شدن فیلمش به سالن سینما احتیاج دارد و باید سالن سینما ساخته شد اما نباید وقتی سالنی ساخته می‌شود بخش‌هایی همچون تهویه و سرما و گرما نادیده گرفته شود و مردم نباید با مشقت فیلم ببینند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛  مراسم گشایش سینما زیتون رودبار، امروز ۱۳ مردادماه با حضور «حجت‌الله ایوبی» رئیس سازمان سینمایی کشور، جمعی از مدیران سینمایی کشور، مسوولان شهرستان رودبار و کارگردان و بازیگر فیلم سینمایی «مزار شریف» در رودبار برگزار شد.

بر این اساس، تنها سینمای شهرستان رودبار با اکران فیلم سینمایی «مزار شریف» آغاز به کار کرد.

در این مراسم «حسن برزیده» کارگردان فیلم سینمایی «مزار شریف» طی سخنانی گفت: خوشحالم که فیلم «مزار شریف» در شهر رودبار نمایش داده شد، اما در طول مراسم این سوال برای من مطرح بود که چرا رودبار که به دروازه ورود به بهشتی به نام شمال ایران معروف است. به طنز بگویم که چرا وقتی ما در شهری مانند رودبار هستیم که گل و گیاه در آن بسیار است؛ باید گل مصنوعی در مراسم استفاده شود.

وی به اهمیت سینما اشاره کرد و افزود: سینماگر حتما برای گفتن حرفش و دیده شدن فیلمش به سالن سینما احتیاج دارد و باید سالن سینما ساخته شد اما نباید وقتی سالنی ساخته می‌شود بخش‌هایی همچون تهویه و سرما و گرما نادیده گرفته شود و مردم نباید با مشقت فیلم ببینند.

کارگردان فیلم «مزار شریف» با انتقاد از خروج برخی مدیران از سالن در زمان پخش موسیقی، گفت: یکی از نکاتی که در طول مراسم برای من سوال‌برانگیز شد، این بود که چرا مسئولان ارشد استان گیلان و شهر رودبار هنگام آوازخوانی علی جهاندار هنرمند رودباری، از سالن بیرون رفتند. چرا باید همچنان گروهی از مدعوین هنگام بخش موسیقی از سالن خارج شوند و هنوز تصور می‌کنند که موسیقی حرمت دارد و نباید آن را انجام داد.

وی تاکید کرد: اگر کسی اعتقاد به سینما و موسیقی ندارد، به این مراسم وارد نشود درحالی که مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) به موسیقی اعتقاد دارند. به نظر من این افراد با این کار به ساحت هنر بی‌احترامی کرده‌اند!

حسن برزیده در پایان سخنانش با اشاره به موضوع فیلم سینمایی «مزار شریف» گفت: فیلم «مزار شریف» یک فیلم ملی است و طی سال‌های مختلف، ساخت فیلم درباره دیپلمات‌های ایرانی در افغانستان مسکوت مانده بود اما با حمایت حوزه هنری این فیلم ساخته شد.