شناسهٔ خبر: 36099 - سرویس دیگر رسانه ها

كتاب «وقتی همه بیدار بودند!» به چاپ رسید

كتاب «وقتی همه بیدار بودند!» به نویسندگی فاطمه قشمی وارد بازار نشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، به گفته حمیدرضا اسماعیلی، ریاست حوزه هنری استان زنجان، كتاب «وقتی همه بیدار بودند!» به نویسندگی فاطمه قشمی وارد بازار نشر شد.

وی افزود: كتاب «وقتی همه بیدار بودند!» از مجموعه كتاب های روزهای انقلاب است كه با تلاش واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری و به سفارش دفتر كودك و نوجوان مركز آفرینش های ادبی توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: این كتاب بر اساس رویدادها و مستندات تاریخی حوادث روز ۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ به صورت رمان و در ۱۲۳ صفحه در قطع رقعی برای گروه سنی نوجوانان نوشته شده است.

ریاست حوزه هنری استان زنجان ماجرای این رمان را زندگی دختری با نام سپیده كه به همراه مادربزرگش برای پیدا كردن مادرش كه چهارده سال پیش از پدرش جدا شده به تهران می آید عنوان كرد و افزود: فضایی كه این داستان در آن اتفاق می افتد بیشتر در تهران است ولی شخصیت اصلی این داستان یكی از شهروندان زنجانی است.

اسماعیلی خاطرنشان كرد: كتاب «وقتی همه بیدار بودند!» حوادث تاریخ انقلاب ۲۲ بهمن ۱۳۵۷و همچنین حوادث انقلاب زنجان از جمله شهادت شهید احمد مرتضایی و اولین راهپیمایی زنان زنجان را بازگو می كند.

فاطمه قشمی نویسنده كتاب «وقتی همه بیدار بودند!» از هنرجویان و نویسندگان حوزه هنری استان زنجان و دارای چندین مقام كشوری و استانی در جشنواره های داستان كوتاه و رمان است.