شناسهٔ خبر: 36227 - سرویس دیگر رسانه ها

سوره مهر ۵ داستان کودکانه اسدالله شعبانی را منتشر کرد

پنج جلد کتاب از مجموعه «هل ام بده قل ام بده» با عناوین «قلقله زن قل زد و رفت»، «یه درو نبستی نمکی»، «موش و مداد ناقلا»، «خاله نازی پوست پیازی»، « پرنده شد برنده» از اسدالله شعبانی منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ به نقل از انتشارات سوره مهر،اسدالله شعبانی درباره این مجموعه اظهار کرد: این کتاب‌ها بازآفرینی از قصه‌های فولکور فارسی است که در مناطق مختلف کشور خوانده می‌شده و هنوز هم خوانده می‌شوند.

وی افزود: در حقیقت این کتاب‌ها مجموعه‌ای از قصه‌ها و حکایات قدیمی و عامیانه است که در ادبیات شفاهی مردم رایج است. این حکایت‌ها با ویژگی آموزشی و زبان آموزی برای کودکان نوشته شده است تا کودکان به کتاب و کتاب خوانی علاقه‌مند شوند.

شعبانی ادامه داد: حکایت‌ها و مثل‌های این مجموعه را به زبان امروزی بازنویسی و با تغییر در فرم آنها و اضافه کردن بازی و روایت منظوم و بالا بردن مهارت نمایشی سعی کردم این مجموعه را برای کودک امروز دارای جذابیت کنم.

این نویسنده بیان کرد: لذت بردن کودکان از خواندن این قصه‌ها اصلی‌ترین محور فعالیتم بوده است به‌ نوعی که پشت تمام این قصه‌ها نوعی بازی کلامی وجود دارد زیرا معتقدم بازی‌های کلامی یکی از جذاب‌ترین عامل‌های علاقه‌مند کردن کودکان به کتاب خواهند بود.