شناسهٔ خبر: 36309 - سرویس دیگر رسانه ها

تدوین دانشنامه «حافظ و حافظ پژوهی» با سرویراستاری بهاءالدین خرمشاهی

بهاءالدین خرمشاهی، دانشنامه نویس، مترجم و حافظ‌ پژوه، از تدوین دانشنامه «حافظ و حافظ پژوهی» خبر داد و گفت: این دانشنامه در دو جلد و با هزار و 500مدخل از سوی انتشارات هرمس، منتشر می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ بهاءالدین خرمشاهی از تدوین و نگارش دانشنامه «حافظ و حافظ پژوهی» خبر داد و گفت: از بهمن سال گذشته (۱۳۹۳) کار تدوین و نگارش دانشنامه «حافظ و حافظ پژوهشی» با سرویراستاری من شروع شده است. نگارش مدخل‌های این دانشنامه بر عهده تعدادی از مهم‌ترین محققان و حافظ پژوهان دهه اخیر است.

وی افزود: این دانشنامه در نهایت هزار و ۵۰۰ مدخل خواهد داشت که از این تعداد تاکنون ۳۰۰ مدخل به دست من رسیده است. برای تحویل این پروژه دو سال زمان تعیین شده است؛ به عبارتی کار نهایی در بهمن ۱۳۹۵ تحویل ناشر می‌شود.

خرمشاهی ادامه داد: دانشنامه «حافظ و حافظ پژوهی» در دو جلد مفصل و در قطع وزیری، به صورت دو ستونی و با حروف ریز از سوی انتشارات هرمس منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه این دانشنامه شامل هر مطلبی و پژوهشی است که در قالب‌های مختلف درباره حافظ نوشته شده، گفت: پیش‌بینی ما این است که هر مدخل آن در یک صفحه ارائه شود، بنابراین این دانشنامه در نهایت هزار و ۵۰۰ صفحه خواهد داشت که در دو جلد مفصل منتشر می‌شود.