شناسهٔ خبر: 36464 - سرویس دیگر رسانه ها

جلسه مدیران شهرداری برای بررسی برگزاری نمایشگاه کتاب در تپه‌های عباس‌آباد

عضو شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب از برگزاری جلسه مدیران شهرداری برای بررسی موضوع برگزاری نمایشگاه کتاب در تپه‌های عباس و شرایط موجود در اواخر هفته جاری خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ علی‌اکبر اشعری، عضو شورای سیاست‌گذاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به آخرین هماهنگی‌ها جهت تعیین مکان نمایشگاه سال آینده گفت:‌ به نظر می‌رسد باز هم نمایشگاه را در مصلی تهران برگزار کنیم،‌ چرا که از گزینه‌های دیگر که در حال بررسی است،‌ خبری نیست؛ البته قرار است گروهی از مدیران شهرداری اواخر هفته جاری تشکیل جلسه بدهند و بحث برگزاری نمایشگاه در تپه‌های عباس‌آباد را بررسی کنند.

وی با اشاره به برنامه خود در شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه گفت:‌ سال گذشته تجربیات خوبی به دست آمد و تغییراتی ایجاد شد که تا اندازه بسیاری بخشی از نواقص نمایشگاه را کاهش داد‌، اما به نظر من هنوز باید تغییراتی ایجاد کرد.

وی ادامه داد:‌ برای نمونه در دوره گذشته در بخش‌هایی از نمایشگاه شاهد نوعی موازی‌کاری بودیم که هم از سویی به زیبایی و فخامت کار لطمه فراوان زد و هم هزینه‌هایی را تحمیل کرد‌. در صورت ادغام این بخش‌ها در هزینه‌ها به شکل قابل توجهی صرفه‌جویی می‌شود و کار منجسم‌تر پیش خواهد رفت.

اشعری با اشاره به یک مورد از این موازی‌کاری‌ها گفت:‌ سال گذشته سرای اهل قلم در نیم‌طبقه دوم شبستان دیده شد‌، اما غرفه تکریم نویسندگان در جایی دیگر،‌ در حالی که این دو با یکدیگر اگر ادغام می‌شد، هم سرای اهل قلم بهتر دیده می‌شد و هم تکریم از نویسندگان.

وی همچنین واسپاری امور به تشکل‌های نشر را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت:‌ به عنوان اولین تجربه تشکل‌ها خوب از عهده کار برآمدند‌، در صرفه‌جویی هزینه‌ها نیز کمک بسیاری شد و خوشبختانه نمایشگاه به خوبی برگزار شد.

اشعری حضور رضا امیرخانی به عنوان نماینده نویسندگان در شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب را اقدامی ارزنده دانست و ادامه داد:‌ نمایشگاه برای قشری برگزار می‌شود که رضا امیرخانی نمایندگی آن‌ها را برعهده دارد. امیدوارم با حضور وی در این شورا اتفاقات خوبی رخ دهد. همچنین ترکیب حاضر شورا ترکیب خوبی است و از دو تشکل مهم نشر یعنی اتحادیه ناشران و کتابفروشان و مجمع ناشران انقلاب اسلامی نیز نمایندگانی حضور دارند.