شناسهٔ خبر: 36534 - سرویس دیگر رسانه ها

بازدید کنندگان نمایشگاه های کتاب استانی بن کارت حمایتی می گیرند

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حذف بن کتاب استان ها در نمایشگاه های استانی امسال خبر داد و گفت: اما میان بازدید کنندگان بن کارت های حمایتی توزیع می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، سید عباس صالحی در دیدار با دست ­اندرکاران و عوامل اجرایی برگزاری نمایشگاه ­های کتاب استانی و تقدیر از آنان افزود: امسال در برگزاری نمایشگاه های کتاب استانی هیچ گونه بن اهدایی به استان ها پرداخت نخواهد شد بلکه در این نمایشگاه ها بن­ کارت­های حمایتی تنها در میان مردم توزیع خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه­ های کتاب استانی کاری دشوار و طاقت­ فرساست، اظهارداشت: به نوبه خود با توجه به اینکه شروع نمایشگاه های استانی در سال جاری از شهریورماه آغاز می شود از نیروهای صف و ستادی در برگزاری این رخدادهای فرهنگی در مراکز استان­ ها در سال گذشته تقدیر می کنم و امیدوارم امسال روند روبه رشدی در این نمایشگاه­ ها داشته و شاهد اتفاقات بهتری در این حوزه باشیم.
صالحی ادامه داد: سیاست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری نمایشگاه ­های کتاب استانی با محوریت موسسه نمایشگاه ­های فرهنگی ایران است و باید به عنوان یک محور عمل کند تا تشکل­ های نشر و مراکز استان ­ها از پتانسیل ها و ظرفیت ­های موجود در موسسه الگو برداری کنند.
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آماده کردن تقویم برگزاری نمایشگاه­ های کتاب استانی در سال جدید گفت: باید برنامه تقدیر از استان­ ها و مدیران کل که در برگزاری نمایشگاه ­های کتاب استانی اهتمام بیشتری از خود صورت می­ دهند عملیاتی شود تا به نوعی شاهد تشویق و رقابت سایر استانها با یکدیگر در نحوه اجراء و برگزاری نمایشگاه های کتاب استانی باشیم.
صالحی افزود: نامه­ ای به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت کشور ارسال شده تا در زمان برگزاری نمایشگاه­ های کتاب استانی در مراکز استان­ ها ستادی تحت عنوان «ستاد نمایشگاه کتاب استانی» با ریاست استانداران تشکیل شود و این می­ تواند در محتوا و اجراء به نمایشگاه­ های کتاب استانی کمک کند.
وی با اشاره به وجود نقدهایی در خصوص نمایشگاه­ های کتاب استانی گفت: باید از انتقادهای منصفانه و گاهی غیرمنصفانه استقبال کرد و می­توان از این انتقادها درس­ هایی برای بهتر برگزار شدن نمایشگاه­ ها گرفت.
براساس گزارش معاونت فرهنگی وزارت ارشاد ، امیرمسعود شهرام ­نیا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه ­های فرهنگی ایران نیز در این نشست گفت : در سال جاری به طور جدی برآنیم تا نقاط ضعف نمایشگاه­ های کتاب استانی در سال گذشته برطرف شود.
وی افزود: موضوع واسپاری بعضی از امور نمایشگاه های کتاب استانی به تشکل­ های نشر دنبال می­ شود و امید است بتوانیم از ظرفیت این تشکل­ ها در برگزاری نمایشگاه ­های کتاب استانی در کنار موسسه نمایشگاه­ های فرهنگی استفاده کنیم.