شناسهٔ خبر: 36840 - سرویس دیگر رسانه ها

امیدوارم پای آثار هنری خارجی به ایران باز نشود

رییس انجمن هنرمندان سفالگر معتقد است ترجیح مردم برای خرید کالای خارجی موجب می شود ورود آثار هنری خارجی، بازار حراج های ایرانی را کساد کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ بهزاد اژدری، رییس انجمن هنرمندان سفالگر درباره تاثیر توافق هسته ای بر برگزاری حراج های هنری و حضور هنرمندان خارجی در این حراج گفت: حراج آثار هنری که در ایران پا می گیرد با توجه به اینکه این فرهنگ در کشور وجود دارد که هر چیزی که از خارج می آید بهتر از نوع داخلی است قطعا حراج داخلی را تحت تاثیر قرار می دهد، این هم همانند کالای چینی است. وقتی کالایی از خارج می آید و احتمال رقابت دارد کالای داخلی را تحت الشعاع قرار می دهد.

رییس انجمن هنرمندان سفالگر اظهار داشت: امروز دنیای ارتباطات است و قرار نیست کالای هنری به کشور نیاید تا بازار هنر را تحت تاثیر قرار ندهد، خریداران آثار هنری افراد صاحب فرهنگی هستند و به اثر هنری به عنوان کالای سرمایه ای نگاه می کنند.

بهزاد اژدری  خاطر نشان کرد: ممکن است در بازار هنری کالایی که خالق آن یک آمریکایی یا آلمانی است خریداری شود و اثر هنرمند داخلی چون ایرانی است بماند به هر حال ورود اثار هنرمندان خارجی به بازار هنر ایران قطعا حراج های هنر داخلی را تحت تاثیر قرار می دهد.