شناسهٔ خبر: 37172 - سرویس دیگر رسانه ها

«برازجان سرزمین آفتاب بامدادان» میتواند الگوی روش تحقیق باشد

مدیر انتشارات آبادبودم درباره کتاب «برازجان سرزمین آفتاب بامدادان» گفت: این کتاب می تواند الگوی برای روش تحقیق و مطالعه بین رشته ای علاقه مندان و فعالان این حوزه ها باشد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مجتبی تبریزنیا مدیر انتشارات آبادبوم  درباره کتاب های جدید این انتشارات گفت: یکی از کتاب های جدیدی که چندی پیش چاپ کردیم، «برازجان سرزمین آفتاب بامدادان» نام دارد که اثر عبدالرسول خیراندیش و یک تحقیق مفصل است.

وی افزود: این اثر واقعا یک تحقیق مفصل است چون تا به حال ندیده ام که تا این حد، مطالب زیاد و مفصلی درباره نام یک شهر انجام شود. در این کتاب ریشه ها و زمینه های تاریخی این مساله که چه شد این شهر به نام برازجان نامیده شد، بررسی شده است و نویسنده داده های باستان شناسی، مردم شناسی، جامعه شناسی و ... را در قالب یک مطالعه بین رشته ای به مخاطب ارائه کرده که در نتیجه به یک نظریه نام شناختی منتج شده است. این کتاب که به تازگی با ۱۵۲ صفحه در قطع رقعی به چاپ رسیده، می تواند از نظر روش تحقیق و مطالعات بین رشته ای، یک الگو باشد.

این مدیر نشر در ادامه گفت: کتاب دیگری که به تازگی چاپ کرده ایم، «ما و پاریس» اثر امیرسعید الهی است که چندی پیش رونمایی شد. این کتاب هم مخاطب خاص دارد و هم مخاطب عام و به نوعی یک بررسی تاریخی از زندگی توام ایرانی ها و فرانسوی ها را در خود دارد. نمی خواهم از لفظ روابط ایران و فرانسه استفاده کنم، و بهتر است که بگویم این کتاب درباره سرگذشت ایرانیان صاحب نامی است که حضورشان در فرانسه بنا بر مستندات و سفرنامه ها ثبت شده است.  

تبریزنیا گفت: مطالب کتاب از نظر بازه زمانی، از مقطعی که اولین ارتباط ایرانی فرانسوی با حضور سفیر صفویان در پاریس شکل گرفت، تا انقلاب اسلامی ایران را شامل می شود. اولین سفیر ایران در فرانسه که ۳۰۰ سال پیش زندگی می کرده، قلم جذابی دارد و مخاطب را جذب خواندن می کند. همچنین درباره سفرهای ۳ باره ناصرالدین شاه و همچنین سفرهای ۲ باره مظفرالدین شاه به پاریس نیز در این کتاب مطالبی وجود دارد. این کتاب را هم با ۴۰۰ صفحه وزیری به چاپ رسانده ایم.