شناسهٔ خبر: 37428 - سرویس سایر حوزه‌ها

رضاداد در سینمامعیار مطرح کرد؛

شرایط مطلوب اکران فیلم «محمد رسول الله» محقق شد/ در حین تولید همیشه متوکل و متوسل بودیم

علیرضا رضاداد، تهیه کننده اجرایی فیلم محمد رسول الله در در برنامه رادیویی «سینمامعیار» گفت: شرایط مطلوب اکران فیلم الحمدلله محقق شد.

فرهنگ امروز: وی گفت: افزایش قیمت بلیط هیچ ربطی به فیلم ندارد و بیشتر یک موضوع برای سینماها بود و طبیعی هم بود که برای فیلمی که قرار است سه ساعت باشد و حدود دو سانس از سینما گرفته شود مدیریت سالن انتظار دارد که در طول یک روز درآمدش به اندازه درآمد معمول باشد.

وی افزود: لذا مسئولین فیلم و مدیریت پخش فیلم نسبتی در این زمینه نداشتند، این موضوع مربوط به سالن است. بنیادی که برای فیلم سرمایه گذاری کرده با این هدف سرمایه گذاری کرده که مردم در سینما فیلم را ببینند و تعداد زیادی از شهرها سالن ندارد و خود دوستان به سینما کمک می کنند که این سینماها تجهیز شود و در عین حال مردم بتوانند ببینند و این از برکات فیلم هست که تعدادی از سالن ها به سینماها اضافه می شود و این اتفاق بزرگیست که از قبل این فیلم می افتد. در مورد تجهیزات، شهرک و توانمندی های فنی که این فیلم توانسته به سینما اضافه کند این اتفاق افتاده است.

وی در ادامه گفت: فیلم با زحمات چندصد نفری در یک آرامش، سکوت و سر به زیری در چند سال است که تلاش شد بهترین و بیشترین زحمات برای فیلم کشیده شود که هرچه بیشتر باشد نمی توان گفت در شأن نام پیامبر کاری شده است.

وی درباره شرایط سخت تولید این اثر بیان داشت: در حین تولید همیشه متوکل و متوسل بودیم. سختی کار طبیعی ست و یک فیلم معمولی هم سختی های خودش را دارد، ولی استقبال کردیم و در معرض این سختی ها قرار گرفتیم، چون می دانستیم باید کار درستی انجام شود تا نتیجه بگیرد. سختی های زیادی از مقدمات کار، تامین منابع و همه جهت داشتیم و برای هر یک دلار و دستمزد عوامل غیرایرانی یا خرید با سختی و مشقت همراه بود، اما برای ما گوارا بود چون فکر می کنیم بخشی از وظایفمان را انجام می دادیم و آزرده نبودیم.

تهیه کننده اجرایی فیلم «محمد رسول الله» ادامه داد: گرمای خیلی شدید جاده قم و عسلویه و هرجا که دوستان کار می کردند و همچنین طوفان کرمان و تمام اتفاقات شهداد و شنزارها کار را سخت می کرد ولی برای همه گروه لذت بخش بود.

رضاداد سپس در مورد پذیرفتن عوامل غیرایرانی برای شرایط سخت توضیح داد و بیان کرد: یک عامل، خود حرفه ای گری و دعوت بود چون بالاجبار نبود. عوامل غیرایرانی سابقه دار و حرفه ای بودند و شاید در شرایط سخت تر از کار ما هم کار کرده بودند و دومین عامل روحیه مثبت گروه بود که بین خودشان احساس تفاوتی نمی کردند. در هر بخشی عوامل ایرانی و غیرایرانی داشتیم که این از پیش بینی های اولیه خودمان بود که در همه گروهها از حداکثر توانمندی های بچه های ایران در آن حوزه و حداکثر توانمندی که در دنیا هست امکان پذیر است کار بگیریم استفاده شود.

وی افزود: وقتی گروه خوب کار کنند مشکلات را تحمل می کنند و لذت بخش می شود، برداشتن هر مشکل احساس شور و نشاط داشت و شرایط شروع کار در عسلویه بسیار سخت بود و از سخت ترین سکانس ها که سکانس های پایانی فیلم که دریا هست فیلم را شروع کردیم و این خیلی به گروه فشار وارد می کرد ولی چون از یکسال قبل مرحوم جواد شریفی برای قصه ی آب پیش بینی خوبی کرده بودند، علیرغم تمام مشکلات برای همه گوارا بود و خوشحالیم که ثمر داده است.

رضاداد نهایتا بیان داشت: امیدواریم فیلم با توفیق زیادی در دنیا مواجه شود و ثمره زحمت بچه ها دیده شود. از همه گروه که کمک پروژه بودند و خالصانه کار می کردند تشکر می کنم و اگر قصوری بوده به محبت خودشان ببخشند و امیدواریم مورد رضایت خدای متعال قرار گیرد.