شناسهٔ خبر: 37451 - سرویس دیگر رسانه ها

تشریح برنامه‌های فرهنگی واحد علوم و تحقیقات در سال تحصیلی جدید

معاون فرهنگی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات، در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید به تشریح برنامه‌ها و اهداف پیش روی این معاونت پرداخت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ کرم الله دانشفرد معاون فرهنگی این واحد دانشگاهی به ویژه برنامه های این معاونت در آغاز سال تحصیلی ۹۵-۹۴ اشاره کرد و گفت: ویژه برنامه‌های آغاز سال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود به دو بخش راهنمایی، اطلاعات‌دهی در مورد حوزه‌های مختلف و برگزاری مراسم آشنایی، اردوها و کارگاه‌های توجیهی در دانشکده ها با حضور مسئولین مربوط می شود .

وی افزود: در این راستا، برگزاری تور واحد گردی و ارائه کتابچه اطلاعات واحد به دانشجویان در دستور کار معاونت فرهنگی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات قرار گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات، از طبقه بندی برنامه های فرهنگی در طول سال جدید تحصیلی در ۸ محور کلی خبر داد و اظهار داشت: برگزاری همایش ها و برنامه ها در حوزه های دین وزندگی، اجتماعی، اردوهای دینی، اردوهای اجتماعی نظیر بازدید از اردوگاه های معتادان، کودکان بی سرپرست و جانبازان بخشی از اقدامات مدنظر این معاونت را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: برپایی روزانه نماز جماعت، دعای ندبه، زیارت عاشورا ، مراسم اعتکاف و توجه به موضوعات سبک زندگی کاری، دانشجویی، دینی از دیگر برنامه های معاونت فرهنگی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات در سال تحصیلی جاری محسوب می شوند.

دکتر دانشفرد با تاکید بر تلاش برای زمینه سازی مشارکت دانشجویان و اساتید در بیش از ۲۰ تشکل و کانون و ۱۵ نشریه واحد، تصریح کرد: دانشجویان در قالب برنامه های گروهی، مهارت های خود را برای حضور در جامعه تمرین می کنند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات، با اشاره به ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در واحد علوم و تحقیقات گفت: این واحد دانشگاهی به منظور گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و جنگ تحمیلی، اقدام به برگزاری دومین دوره از کنگره الگوهای جاودانه، اسوه های صبر، شمیم ایثار برای معرفی و تقدیر از جانبازان و خانواده شهدا، اردوهای بازدید از مناطق جنگی و قبور شهدا و نیز مراسم های گوناگون در جوار گلزار شهدای گمنام این واحد می کند.

به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، دکتر دانشفرد، دغدغه فعلی مسئولان در این واحد را توسعه رفتار دانشگاهی و فرهنگ همکاری و تصمیم گیری صحیح در سطح واحد دانست و اظهار داشت: امید است تمرکز بر گسترش روحیه انتقادکردن و نقدپذیری و توجه به مباحث پرورشی پیش از پرداختن به موضوعات پژوهشی و آموزشی، در محیط دانشگاهی، صورت پذیرد.