شناسهٔ خبر: 37515 - سرویس دیگر رسانه ها

خریداری ۲۴۹ عنوان کتاب در جلسه پانصد و سی‌وهشتم هیئت خرید کتاب

در جلسه پانصد و سی و هشتم هیئت انتخاب و خرید کتاب وزارت ارشاد دویست و چهل و نه عنوان کتاب جدید خریداری شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ هیئت انتخاب و خرید کتاب، ضمن اعلام نتایج جلسه ۵۳۸ در درگاه اینترنتی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، و دعوت از ناشران عنوان‌های مصوب برای دریافت حواله خرید و تحویل کتاب‌ها، توجه اصحاب نشر و قلم را به نکات زیر جلب می‌کند:

۱- هیئت انتخاب و خرید کتاب، طبق دستورالعمل جاری، صرفا از بین کتاب‌هایی که ناشران به طور داوطلبانه در اختیار این هیئت قرار می‌دهند، اقدام به بررسی عناوین جهت خرید می‌کند. بنابراین گستره بررسی و انتخاب، محدود به کتاب‌های ارسالی خود ناشران است و همه کتاب‌های منتشرشده سال را دربر نمی‌گیرد. بدیهی است همه ناشرانی که مایل به شرکت در این فضای فرهنگی هستند، می‌توانند با حضور در دبیرخانه هیئت و تحویل یک نسخه از کتاب‌های تازه انتشار یافته‌شان، از فرصت مزبور استفاده کنند. نحوه ارسال کتاب‌ها و برخی از شاخص‌های بررسی، در سایت معاونت امور فرهنگی، بخش هیات انتخاب و خرید کتاب، به نشانی http: //mof. farhang. gov. ir/fa/khrid درج شده است.

۲- خریدهای این هیئت از ناشران، در دو ردیف جداگانه انجام می‌گیرد. نخست؛ خرید بر اساس نیازسنجی سازمانی هیات ستاد عالی کانون مساجد است که با نظارت دبیر این نهاد، به عنوان یکی از اعضای هیئت انتخاب و خرید کتاب، انجام می‌گیرد و دوم؛ خرید برای کتابخانه‌های عمومی و تخصصی مراکز فرهنگی دیگر است که توسط سایر اعضای هیئت انجام می‌پذیرد. بر همین اساس و در راستای شفاف سازی سیاست‌های فرهنگی، جدول اعلام نتایج جلسات، با تفکیک این دو ردیف خرید تنظیم و تدوین شده است.

۳- دبیرخانه این هیئت از اعلام نتایج جلسات به ناشران چه به صورت تلفنی و چه به صورت حضوری، تا زمان ثبت رسمی مصوبات در سایت معاونت فرهنگی وزارتخانه معذور است. بنابراین از ناشران محترم درخواست می‌شود جهت اطلاع از نتیجه بررسی کتاب‌ها صرفا به سایت مزبور (با نشانی اینترنتی www. mof. farhang. gov. ir/fa/home/book)  مراجعه کنند و در صورت تصویب کتاب‌ها، برای دریافت حواله خرید و تحویل کتاب‌ها، در دفتر صدور حواله دبیرخانه این هیئت، واقع در ساختمان مرکزی وزارتخانه، طبقه سوم، اتاق ۳۴۲ حضور یابند.