شناسهٔ خبر: 37619 - سرویس دیگر رسانه ها

۵۰۰ هزار پوند کمک نویسندگان انگلیس به پناهجویان سوری

میزان کمک به پناهجویان سوری که از سوی «پاتریک نس»، نویسنده برنده جایزه داستان‌های نوجوانان و جوانان مطرح شده بود، پس از آن‌که نویسندگانی چون «فیلیپ پولمن»، ماریان کیز» و «آنتونی هوروویتز» مبلغ ۵ هزار پوند اهدا کردند، به ۵۰۰ هزار پوند رسید.

500 هزار پوند کمک نویسندگان انگلیس به پناهجویان سوری

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  «نس» که دوبار در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ برنده مدال «کارنگی» برای داستان‌های کودکان شده بود، از سوم ماه سپتامبر به جمع‌آوری کمک برای نجات کودکان پناهجوی سوری روی آورده است.

 
او می‌گوید: «دیگر از فرستان پیام در تویتر و ابراز نگرانی برای بحران پناهجویانی که دولت انگلستان با نگاهی غیرانسانی مسئول آن است خسته شده‌ام.» او وعده داد که مقدار کمک‌های مردمی به ۱۰ هزار پوند برسد؛ مبلغی که با کمک‌های نویسندگانی چون «جان گرین»، «درک لندی» و «خوجو مویز» کمتر از دو ساعت فراهم شد.
 
وی در گفت‌وگو با گاردین با اعلام این که در عرض یک هفته بیش از نیم میلیون پوند گردآوری شده است اظهار می‌کند: «حمایت از سوی نویسندگان غیرقابل باور بود؛ حمایتی که هم‌چنان ادامه دارد. ما، و نه فقط من، ما فکر نمی‌کردیم در این لحظات عصبانیت به چنین دست‌آوردی برسیم.»