شناسهٔ خبر: 37752 - سرویس دیگر رسانه ها

ظهور شبکه‌هاي اجتماعي آفلاين و آنلاين در بازار نشر

نظريه‌هايي همچون جامعه شبکه‌اي، حوزه عمومي، شش درجه جدايي و جهان‌هاي کوچک را به‌ عنوان نظريه‌هاي آکادميک، نظريه‌هاي غناي رسانه‌اي، همزماني رسانه‌ها و سرشت رسانه‌ها کتاب شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ کتاب رسانه‌هاي اجتماعي تالیف جواد افتاده، با مقدمه‌اي از هادي خانيکي از سوي دفتر مطالعات و برنامه‌‌ريزي رسانه‌ها منتشر شد.

بنا بر این گزارش، این کتاب در پنج فصل تدوین شده است؛ فصل اول با عنوان مفاهيم رسانه‌هاي اجتماعي، درباره چيستي، انواع و ويژگي‌هاي اصلي رسانه‌هاي اجتماعي بحث مي‌کند و تفاوت آن را با رسانه‌هاي جمعي توضيح مي‌دهد.

همچنین، فصل دوم با عنوان رسانه‌هاي اجتماعي در کسب و کار به تلاقي رسانه‌هاي اجتماعي و کسب و کارها مي‌پردازد و با ذکر مفاهيم اين بحش، به ايجاد کمپين، بازاريابي و استراتژي در اين رسانه‌ها مي‌پردازد.

فصل سوم با پرداختن به رسانه‌هاي اجتماعي و کسب و کار، ضمن متمايز ساختن مدل کسب و کار رسانه‌هاي اجتماعي از ساير کسب و کارها، موضوعاتي چون کسب وکار اجتماعي، بازگشت سرمايه‌گذاري، و مدل‌هاي درآمدي و استراتژي در رسانه‌هاي اجتماعي را مطرح مي‌کند.

این گزارش می افزاید: فصل چهارم بررسي اهميت شبکه‌هاي اجتماعي را مدنظر قرارداده و پيدايش، چيستي و ظهور شبکه‌هاي اجتماعي آفلاين و آنلاين را مورد بحث قرار مي‌دهد؛ در اين فصل ضمن پرداختن به تفاوت شبکه‌هاي اجتماعي با رسانه‌هاي اجتماعي، انواع روندها و آينده شبکه‌هاي اجتماعي مورد مطالعه قرار گرفته است.

فصل پنجم، مفاهيم نظري رسانه‌هاي اجتماعي را بررسي مي‌کند و نظريه‌هايي از جمله جامعه شبکه‌اي، حوزه عمومي، شش درجه جدايي و جهان‌هاي کوچک را به‌ عنوان نظريه‌هاي آکادميک، نظريه‌هاي غناي رسانه‌اي، همزماني رسانه‌ها و سرشت رسانه‌ها به‌عنوان نظريه‌هاي رسانه‌هاي جديد و نظريه‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي را به‌عنوان نظريه‌‌هاي اجتماعي نيز مرور مي‌کند.

گفتنی است، کتاب رسانه‌هاي اجتماعي در ۱۵۲ صفحه، با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و در قطع رقعي به روی پیشخوان کتاب فروشی ها قرار گرفت.