شناسهٔ خبر: 37868 - سرویس دیگر رسانه ها

جشنواره «ماناکی» فیلمبرداری «ناهید» را ارزیابی می‌کند

مرتضی قیدی فیلمبردار «ناهید» از حضور این اثر سینمایی در سی و ششمین جشنواره تخصصی فیلمبرداری «ماناکی» در کشور مقدونیه و ارزیابی فیلمبرداری این فیلم در این رویداد هنری خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مرتضی قیدی فیلمبردار فیلم تحسین شده «ناهید» درباره حضور این فیلم در جشنواره فیلم «ماناکی» گفت: جشنواره فیلم «ماناکی» ار جمله جشنواره هایی است که به شکل تخصصی فیلمبرداری فیلم های سینمای جهان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و تاکنون سی و شش دوره از این رویداد سینمایی پشت سر گذاشته شده است.

وی درباره ساز و کار انتخاب آثار توسط برگزارکنندگان جشنواره فیلم «ماناکی» بیان کرد: یکی از ویژگی های این جشنواره بررسی آثار از نقطه نظر ظرافت های فیلمبرداری است و فیلم‌هایی که در جشنواره های درجه یک بین المللی حضور داشته و جوایزی را کسب کرده اند برای حضور در این رویداد سینمایی دعوت می شوند.

قیدی که فیلمبرداری فیلم «ناهید» نخستین تجربه کاری او در حوزه فیلم بلند داستانی است، ادامه داد: فیلم «ناهید» در شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم کن جایزه «آینده درخشان» را کسب کرده به همین دلیل برای حضور در جشنواره فیلم «ماناکی» دعوت شده است.

این فیلمبردار در پایان صحبت هایش با اشاره به رقابت فیلم «ناهید» با ۱۳ اثر برتر سینمای جهان گفت: در سی و ششمین دوره از برگزاری جشنواره «ماناکی» ۱۳ فیلم از بهترین آثار دیده شده در جشنواره های درجه یک جهانی طی ۱۰ روز از تاریخ ۲۷ شهریور تا ۶ مهرماه با یکدیگر رقابت می کنند و فیلم سینمایی «ناهید» روز ۲ مهرماه در این جشنواره در کشور مقدونیه نمایش داده خواهد شد.

فیلمبرداری آثاری چون «قاتل حرفه ای» که نامزد دوازده جایزه اسکار شده و «آدمکش» برنده نخل طلای بهترین کارگردانی از جشنواره فیلم کن، در این دوره از جشنواره «ماناکی» مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.