شناسهٔ خبر: 37943 - سرویس دیگر رسانه ها

موافقت با ۸۵ درصد تقاضای انتقال وماموریت اعضای هیات علمی پیام نور

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور اعلام کرد: در دو جلسه اخیر هیات اجرایی جذب با ۸۵ درصد ماموریت و انتقال اعضای هیات علمی موافقت شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ غلامرضا بخشی خانیکی با اشاره به مصوبات آخرین جلسات هیات اجرایی جذب که با هدف بررسی تقاضای انتقال و ماموریت اعضای هیات علمی و تبدیل وضعیت استخدامی برگزار شد، گفت: کمتر از ۴۰۰ تقاضای انتقال و ماموریت اعضای هیات علمی دانشگاه در جلسات اخیر هیات اجرایی جذب مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: با بیشتر ماموریت ها و برخی از نقل و انتقال ها موافقت شد و در مجموع می توان گفت دراین جلسات با ۸۵ درصد ماموریت و انتقال اعضای هیات علمی موافقت به عمل آمد.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه بیشتر با ماموریت اعضای هیات علمی موافقت می کنیم تا نقل و انتقال آنها، یادآور شد: دانشگاه پیام نور درحال آمایش اعضای هیات علمی است. با آمایش مشخص می شود که در چه مراکزی با کمبود عضو هیات علمی و  در چه مراکزی با تراکم اعضای هیات علمی روبرو هستیم.

انتقال اساتید در داخل استان ها به استان واگذار شد

وی با اشاره به دیگر مصوبات جلسه هیات اجرایی جذب دانشگاه پیام نور گفت: در این جلسه انتقالی اعضای هیات علمی در داخل  استان به استان ها واگذار شد و تایید نهایی انتقالی بین استان ها به سازمان مرکزی دانشگاه واگذار شد.

انتقال به شهرهای برخوردار با شرایط خاص

بخشی خانیکی  تاکید کرد: اما چون تقاضای اعضای هیات علمی برای انتقال به شهرهای برخوردار مثل تهران، مشهد، تبریز بیشتر است مصوب شد پرونده هر عضو هیات علمی که دانشیار به بالا باشد دراین خصوص بررسی  شود.

بررسی پرونده تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی در جلسات جذب

وی با اشاره به پرونده تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی نیز گفت: پرونده تبدیل وضعیت اول در کمیسیون تخصصی ماده یک بررسی می شود یعنی به لحاظ فرهنگی باید اعضای هیات علمی یک سری امتیارت اخذ کنند و در مرحله بعد پرونده آنان به هیات اجرایی جذب ارسال می شود.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور یادآور شد: کار پرونده اعضای هیات علمی که مشکل ندارد طبق روال طبیعی انجام می شود منتهی روند کار کمی کند است و آن هم به این دلیل است که گزینش عمومی این افراد باید از مراجع ذی صلاح ارسال شود ولی کارهای مربوط به صلاحیت علمی که با دانشگاه است زودتر انجام می شود.

وی یادآورشد: در برخی مواقع در مرکز جذب با مشکلاتی از این قبیل رو برو هستیم که یک عضو هیات علمی باید بین دو تا ۵ سال تبدیل وضعیت شود ولی شاهدیم که بعد از گذشت  ۶ سال هنوز تبدیل وضعیت نشده است. این افراد برای یکسالی که گذشته و هنوز تبدیل وضعیت نشده اند باید مجوز هیات امنا را داشته باشند برای همین،لیست اسامی این افراد در اختیارهیات امنا قرار می گیرد تا هیات امنا در خصوص آن تصمیم گیری کند.

واگذاری ماموریت اعضای هیات علمی برای یک نیم سال به معاون آمورشی

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور یادآورشد: همچنین دراین جلسه مقرر شد ماموریت اعضای هیات علمی برای یک نیم سال به معاون آمورشی دانشگاه واگذار شود یعنی اینکه اگر معاون آموزشی دانشگاه تشیخص دهد، یک عضو هیات علمی به دلایل مختلف می تواند مامور شود ، دیگر نیاز به تایید مامور شدن وی در هیات اجرایی جذب نیست.