شناسهٔ خبر: 38007 - سرویس دیگر رسانه ها

مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور رتبه بندی می شوند

سرپرست دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه پیام نور اعلام کرد: مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور به صورت سراسری و در سطح کشور رتبه بندی می شوند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مجید ضماهنی از رتبه بندی مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: این دانشگاه حدود ۵۰۰ مرکز و واحد دارد که همه بعد از انجام سنجش و ارزیابی های لازم رتبه بندی خواهند شد.

وی افزود: اکنون در حال تدوین شاخص های عمومی برای ارزیابی مراکز و واحدها هستیم. این شاخص ها بین مراکز و واحدهای دانشگاه مشترک است و بعد از تدوین اجرایی خواهد شد.

سرپرست دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه واحدها و مراکز پیام نور از دیدگاه دانشجویان بررسی و ارزیابی خواهند شد گفت: برای این کار یک پرسشنامه ۳۰ سوالی در حال تهیه است و شاخص‌های عمومی در اختیار روسای مراکز و واحد‌ها قرار می گیرد و می توانند بر آن کنترل داشته باشند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال یک رئیس مرکز و یا واحد بر محتوای کتاب و اینکه چه تعداد سرفصل داشته باشد نمی تواند کنترل داشته باشد، چرا که دراختیار وی نیست، اما رفتار کارکنان مرکز و واحد با دانشجویان، رسیدگی به درخواست دانشجویان، برخورد رئیس مرکز و واحد با دانشجویان و دیگر مراجعان، در دسترس بودن رئیس دانشگاه همه از مواردی است که در اختیار رئیس واحد است.

سرپرست دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه پیام نور ادامه داد: به طور کلی برای این رتبه بندی شاخص‌های عمومی تهیه می شود که در اختیار رئیس واحد و مرکز باشد، این شاخص ها تا پایان مهرماه کامل شده و آبان و آذر ماه فعالیت‌های مربوط به ارزیابی و سنجش واحدها انجام می شود و مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور به صورت سراسری و در سطح کشور رتبه بندی می شوند.

ضماهنی اعلام کرد: مراکز و واحدهای برتر همزمان با دهه مبارک فجر معرفی می شوند.