شناسهٔ خبر: 38056 - سرویس دیگر رسانه ها

فریدون جیرانی : رویکرد روزنامه سینما تحلیلی است

فریدون جیرانی سردبیر روزنامه سینما می گوید: خلاء تحلیل در حوزه سینما او و دوستانش را به فکر انتشار روزنامه ای به نام سینما انداخته است . مخاطبان هنر هفتم می تواند آن را از دکه های روزنامه فروشی ها تهیه کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ فریدون جیرانی اظهار کرد: قصد ما تحلیل همه جانبه سینما در کشور است ، تمام جنبه های فنی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی حاکم بر سینما مد نظر تحلیل ها قرار می گیرد و نگاهی همه جانبه به هنر هفتم خواهد شد.
وی افزود: موضوع راه اندازی روزنامه را با حسین وخشوری مدیرمسئول و صاحب امتیاز هفته نامه سینما در میان گذاشتیم و پس از آن مجوزهای لازم دریافت شد.
روزنامه سینما از امروز در ۱۶ صفحه منتشر شد و برای چهارشنبه ها در ۲۴ صفحه به زیر چاپ خواهد رفت .
کارگردان فیلم سینمایی قرمز درباره اینکه آیا روزنامه سینما رویکرد خاصی را پیگیری می کند ، اظهار کرد: سینما را در شرایطی می توان درست ارزیابی و تحلیل کرد که روزنامه نگار سینمایی جهت گیری خاصی نداشته باشد البته این به معنای نداشتن فکر و عقیده نیست بلکه به این معناست که منافع سیاسی گروه خاصی را در نظر گرفته نشود.
وی ادامه داد: ریشه یابی مشکلات و مسائل سینما و آشنا کردن جوانان با موضوعات اساسی سینما از جمله اهداف روزنامه سینما والبته ایده آل و آرمان های ما است که امیدواریم بتوانیم آنها را محقق کنیم.
این فیلمساز ۶۴ ساله کاشمری این توضیح را نیز داد که تلاش دست اندرکاران روزنامه سینما برآن است تا در شرایطی که تعداد شمارگان روزنامه های کشور در حال کاهش است بتوان نگاه علاقمندان به تحلیل سینما را جذب این روزنامه کرد.