شناسهٔ خبر: 38310 - سرویس دیگر رسانه ها

علی جنتی و زنگ آغاز سال تحصیلی در هنرستان‌ هنرهای زیبا

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز ۴ مهر ۱۳۹۴ زنگ شروع سال تحصیلی را در هنرستان هنرهای زیبای پسران به صدا درآورد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ آیین گشایش هنرستان‌های وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برزین ضرغامی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، مدیران شهرداری تهران، مدیران حوزه‌های مختلف وزارت فرهنگ و معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین رسمی آغاز سال تحصیلی هنرستان‌های هنرهای زیبای وابسته به وزارت ارشاد که امروز برگزار شد، ضمن تبریک شروع سال تحصیلی گفت: این روز‌ها برای من یادآور شوق آموختن و دانش‌اندوزی است. البته به خاطر فاجعه اسف‌بار «منا» این روز‌ها نشاط را از دست داده‌ایم و قرار است که در طی چند روز باقیمانده به استقبال پیکرهای پاک این عزیزان برویم. لذا از جانب خودم و دولت جمهوری اسلامی ایران فاجعه انسانی منا را بار دیگر تسلیت می‌گویم و امیدوارم روح جان باختگان این حادثه انسانی قرین رحمت باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: ایران همواره مهد دانش و فرهیختگی بوده است و ایرانیان نیز همواره دوستدار دانش‌اندوزی بوده‌اند و دیده‌ایم که دانشمندان بزرگی در دامن این دانش اندوزی و فرهیختگی پرورش پیدا کردند و همچون ستارگانی در آسمان فرهنگ درخشیدند.

وی افزود: ما میراث‌دار دانشمندانی مانند ابوعلی سینا، ابوریحان بیرونی، زکریا رازی، مولوی، سعدی، حافظ، کمال الملک، رضا عباسی، صفی‌الدین ارموی، عبدالقادر مراغی، می‌رعماد و صد‌ها دانشمند و هنرمند صاحب سبک و اثر هستیم. همچنین هنرستان‌هایی که الان با سابقه‌ای تاریخی در شهر تهران قرار دارند، از گذشته‌های دور شاهد هنرنمایی هنرمندان بزرگی بوده‌ است که امروز مایه افتخار این نهاد هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تجربه استادان دیروز و فعالیت هنرجویان امروز پشتوانه علمی دانشکده‌های هنری است. فرهنگ و تمدن غنی ایران پشتوانه محکمی برای نسل امروز است و ما می‌توانیم با اتکا به این گنجینه غنی گام برداریم. دانش دُر گرانبهایی است که در وجود شایستگان قرار می‌گیرد و هنر زینت آن است. دانش و هنر دوقلوهای همراه‌اند که هنرمندان ایران با این ویژگی شهره شده‌اند.

جنتی با ارائه تاسیس موزه هنرستان‌های هنرهای زیبا گفت: هدف از فعالیت این هنرستان‌ها شکوفایی استعدادهاست. پیشنهاد می‌شود مجموعه اسناد و تصاویری که در هنرستان‌ها وجود دارد به موزه هنرستان‌های هنرهای زیبا تبدیل شود تا مردم با هنرمندان فعال و ظرفیت‌های این هنرجویان آشنا شوند.

وی ادامه داد: بسیاری از هنرمندان مشهور و بزرگان فرهنگ و ادب از همین هنرستان‌ها برخاستند که این نشان دهنده ظرفیت‌هاست. باور دارم این هنرستان‌ها از نظر بودجه و امکانات در مظلومیت هستند در حالی که قبولی در دانشگاه‌ها بیشتر از همین هنرستان‌ها نشأت می‌گیرد. هنرمندانی مانند سیمین دانشور و محمود فرشچیان در همین هنرستان‌ها بودند که امروز صاحب افتخارآفرینی و هنر کم نظیر آن‌ها هستیم. من به این هنرستان‌ها امید بسته‌ام و باور دارم به زودی شاهد نسل دیگری از هنرمندان صاحب سبک خواهیم بود که پا جای هنرمندان بزرگ این سرزمین خواهند گذاشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز ۴ مهر ۱۳۹۴ زنگ شروع سال تحصیلی را در هنرستان هنرهای زیبای پسران به صدا درآورد.