شناسهٔ خبر: 38369 - سرویس دیگر رسانه ها

کتابخانه عمومی «هامیلتون» کانادا ۱۲۵ ساله شد

مجموعه کتابخانه‌های عمومی شهر «هامیلتون» در ایالت «اونتاریو» کانادا صدو بیست و پنجمین سال تاسیس خود را جشن می‌گیرد.

کتابخانه عمومی «هامیلتون» کانادا 125 ساله شد

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کتابخانه عمومی «همیلتون» از دهه ۱۸۳۰ میلادی در شهری به همین نام در ایالت «اونتاریو» کانادا فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون پس ۱۲۵ سال دارای ۲۵ شعبه و ۳۴ ایستگاه کتابخوانی برای مناطق روستایی در سراسر ایالت است.
 
اگر چه نخستین شعبه‌های این کتابخانه به طور خصوصی فعالیت می‌کرده‌اند اما اکنون به عنوان کتابخانه عمومی ضمن دریافت بودجه از شورای شهر، از راه فروش کتاب نیز بخشی از هزینه‌های خود را تامین می‌کند.
 
این کتابخانه یکی از مجموعه کتابخانه‌هایی موسوم به «موسسات مکانیک» است؛ این کتابخانه‌ای عمومی به طور عمده پذیرای دانشجویان بوده و به آن‌ها به‌ویژه در موضوعات فنی خدمات می‌دهد.
 
کتابخانه «هامیلتون» که در سال ۱۸۸۹ با رای شورای شهر دارای بودجه عمومی شد و ساختمان جدید آن با این بودجه در سال ۱۸۹۰ گشایش یافت. این کتابخانه دارای بخش‌هایی از جمله بخش تاریخ و آرشیو با عنوان «بخش مجموعه ویژه»، مرکز آموزش، شامل بخش دارای کتاب‌های زبان برای تازه‌واردان به این کشور است. در سال‌های اخیر مجموعه کتاب‌ها و مطالب آن‌لاین نیز به آن افزوده شده است.
 
از دیگر بخش‌های این مجموعه کتابخانه‌ها در «همیلتون» می‌توان به «خدمات اطلاعات و منابع»، بخش دسترسی به داده‌پردازها، انجمن اطلاع‌رسانی، بخش اینترنت، سرویس مشاوره به خوانندگان، بخش برنامه‌های کودکان، جوانان و بزرگسالان، بخش تحویل کتاب به منزل، اداره وام دهی بین‌ کتابخانه‌ای و بخش دانلود رایگان کتاب‌های الکترونیکی اشاره کرد.