شناسهٔ خبر: 38402 - سرویس دیگر رسانه ها

ایوبی: جشنواره فیلم نوجوان آینده سینمای ایران را رقم می زند

رییس سازمان سینمایی گفت: جشنواره فیلم نوجوان برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد چون آینده فرهنگی و هنری کشورمان را رقم می زند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ حجت الله ایوبی عصر یکشنبه در حاشیه افتتاح سینما فلسطین همدان اظهار کرد: این افتخار برای همدان بسیار مهم است که المپیاد فیلم نوجوانان به عنوان حرکتی ماندنی برای آینده سینمای ایران در آن برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه المپیاد فیلم نوجوانان با همت انجمن سینمای جوانان ایران پی گیری می شود، افزود: این حرکت ماندنی قطعا در پنج سال آینده موجی از نوجوانان با استعداد را به سینمای ایران معرفی خواهد کرد.
رییس سازمان سینمایی، همدان را نماد فرهنگ ایرانی و اسلامی دانست که باباطاهر نماد اهل دل بودن و ابوعلی سینا نمادی از تعقل است.
ایوبی با بیان اینکه تا زمانی که استانداران و مسوولان استان ها فرهنگ دوست نباشند در اولویت برگزاری جشنواره های هنری قرار نمی گیرند، گفت: برای جشنواره ها ارزش بسیاری قائلیم و برای اینکه جشنواره نوجوان در همدان باقی بماند باید مردم بخواهند که این احساس در همدان وجود دارد.
بازسازی سینما فلسطین همدان از دیگر محورهایی بود که ایوبی درباره آن گفت: بازسازی تنها نباید معطوف به سالن سینما باشد و نگاه مسوولان باید به مجموعه فرهنگ باشد.
ایوبی همچنین درباره حادثه منا اظهار کرد: صحنه هایی که امروز دنیا می بیند خیلی دردناک است که حکایت از بی لیاقتی آل سعود است.
وی تاکید کرد: تمدن را با پول نفت و ماشین نمی توان خرید؛ بلکه تمدن فرآیندی تاریخی است.
ایوبی گفت: در سرزمین متمدنانه ایران، رمز حکومت عدل و انصاف است، همانگونه که پیامبر ما عادل بود، در حالی که داعش این گروه تروریستی دست پرورده آل سعود با شعار دین و وحشت حکومت می کند.
ایوبی همچنین در جمع خبرنگاران درباره انتخاب فیلم محمد رسول الله (ص) به عنوان نماینده ایران در آکادمی اسکار گفت: یک گروه با تجربه و متخصص مسوول انتخاب این فیلم بوده اند.
وی افزود: با توجه به اعتمادی که به این گروه داریم به انتخاب آنها احترام گذاشته و به تصمیم شورا برای انتخاب فیلم محمد رسوالله (ص) ارج می نهیم.
رییس سازمان سینمایی در پاسخ به سووال خبرنگاری در باره وضعیت اکران فیلم های کودک و نوجوان توضیح داد: برنامه ای در این زمینه تصویب شده که یک گروه اکران مانند هنر و تجربه البته با ساز و کاری متفاوت، طراحی و فیلم های کودک را اکران کند.