شناسهٔ خبر: 38491 - سرویس دیگر رسانه ها

تکذیب برکناری روسای برخی دانشگاهها

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، برخی شایعات و گمانه زنی های رسانه ای مبنی بر برکناری یا جابجایی روسای دانشگاه های الزهرا و شهید بهشتی را تکذیب کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، محمد فرهادی عصر سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان جدید دانشکده مهندسی مکانیک پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران افزود: روند بررسی تایید روسای دانشگاه های خوارزمی و اصفهان در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال انجام است؛ ممکن است سرپرستان کنونی تایید شوند یا افراد دیگری به جای آنها انتخاب شوند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره جلسه امروز خود با نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: جلسه امروز برای آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه ها بود و برنامه های آموزش عالی برای نمایندگان تشریح شد.
فرهادی افزود: معاونین وزارت علوم نیز در جلسه امروز آخرین وضعیت ها را در زمینه پذیرش دانشجو و بازبینی رشته های تحصیلی -براساس وعده داده شده-، به نمایندگان گزارش دادند.
وزیر علوم خاطرنشان کرد: بازبینی رشته های باقی مانده نیز تا سه ماه آینده انجام خواهد شد و از ترم آینده تحصیلی دروس جدید جایگزین قبلی خواهد شد.
وی درباره ارائه سند آمایش آموزش عالی به شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز گفت: ۱۰ روز پیش سند آمایش آموزش عالی برای شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده و هر زمانی که شورا در دستور ستاد نقشه جامع علمی کشور قرار دهد ابتدا در آنجا و سپس در جلسه شورای عالی بررسی می شود.
فرهادی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایرنا درباره آخرین وضعیت بازبینی رشته های علوم انسانی با توجه به اینکه شورای تحول علوم انسانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستار زمان بیشتری برای بازبینی رشته ها و دروس شده بود گفت: بازبینی در رشته های علوم انسانی در اختیار شورای تحول است که تعدادی از رشته ها را بازنگری کرده است و سایر رشته ها نیز برای بازبینی در دستور کار این شوراست.
فرهادی افزود: اطلاع دقیقی از زمان مورد نیاز برای بررسی رشته های علوم انسانی ندارد و بهتر است که در این زمینه از رییس شورای تحول علوم انسانی سوال شود.