شناسهٔ خبر: 38506 - سرویس دیگر رسانه ها

استقرار بخش تحقیق و توسعه شرکتهای خارجی در دانشگاهها

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل پیشنهادات وزارت علوم برای دوران پساتحریم را تشریح کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، حسین سالارآملی با بیان اینکه در دوران پساتحریم دو پیشنهاد از سوی وزیر علوم به معاون اول رئیس جمهور ارسال شده است، گفت: یکی از پیشنهادهای وزیر علوم این بود که تمامی ابرپروژه هایی که با طرف خارجی در دوران پساتحریم قرار است در ایران اجرا شود، یک پیوست علمی، آموزش و فناوری داشته باشد تا در کنار اجرای این پروژه ها نیروهای متخصص در داخل کشور تربیت شوند و در آینده هم بتوانند همان پروژه ها را مدیریت و هم دانش فنی آن در جامعه رسوخ کند.

وی افزود: پیشنهاد دوم وزیر علوم این بود که شرکت های خارجی که در ایران حضور دارند مانند LG، سامسونگ و نوکیا و شرکت هایی که قرار است در پساتحریم به ایران بیایند، بخشی از تحقیق و توسعه(R&D) خود را به داخل کشور و در دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایران مستقر کنند. این اقدام باعث می شود نیروهای متخصص کشور جذب این واحدهای تحقیق و توسعه شوند و هم در جریان تحولات بین المللی علم و فناوری، نوآوری و خلاقیت قرار بگیریم.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل تصریح کرد: این دو پیشنهاد مورد توجه معاون اول رئیس جمهور قرار گرفته و برای اجرایی شدن به مسئولان مربوط ارسال شده است.