شناسهٔ خبر: 38553 - سرویس دیگر رسانه ها

به سوی میمک ؛ از ثبت خاطرات تا انتشار کتاب

کتاب به سوی میمک نوشته کرم محمدیان درباره خاطرات اولین پیروزی ایران در ارتفاعات میمک توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ در این کتاب ناگفته هایی از اولین پیروزی ایران در جنگ و خاطرات سیاسی و اجتماعی علی کرم محمدیان بیان شده است. 
داستان کتاب درباره اولین پیروزی ایران در ارتفاعات میمک است که توسط تیپ یک زره ای و عشایر ایل خزل در استان ایلام در جنگ تحمیلی صورت گرفته است.
این کتاب که دربردارنده خاطرات سیاسی واجتماعی نویسنده اثر به شمار می آید در شش فصل به رشته تحریر درآمده است.
فصل اول دربردارنده کودکی تا دبیرستان، شرایط زندگی و کوچ کردن عشایر به سمت میمک است. دوران دانشجویی، آغاز انقلاب تا بعد پیروزی انقلاب اسلامی، دوران جنگ تحمیلی و اتفاقاتی که در میمک رخ داده هم فصل های بعدی کتاب را شامل می شود.
نویسنده کتاب درباره ویژگی اصلی این اثر آورده است: ویژگی اصلی این کتاب بیان ناگفته هایی از اولین پیروزی ایران در جنگ بوده که تا به حال گفته نشده است.
همچنین در این کتاب ناگفته هایی از اختلاف نظرهای بین فرماندهان ارتش در آن زمان بیان شده است. ازجمله اختلاف فرمانده عملیات غرب با فرمانده لشگر. ارتش در آن زمان اعتمادی به نیروهای محلی نداشت و نهایتاً این مردم عشایر بودند که با تشکیل گروه های چریکی توانستند در آن زمانی که شایعه بود ارتش عراق شکست ناپذیر است بتواند میمک را از عراقی های باز پس بگیرند به طوری که در آن عملیات خود صدام فرماندهی عملیات را داشته ولی نتوانست میمک را از مردم بگیرد.
علی کرم محمدیان گفت: برای تهیه و تنظیم این کتاب حدود سه سال زمان صرف کرده است. 
وی براین باور است که یک کتاب داستان و یا رمان باید دارای جذابیت و نوآورانه باشد تا بتواند مخاطب را علاقه مند به خواندن کند.
به سوی میمک در ۳۳۴ صفحه با قیمت ۱۳ هزارذ تومان به همراه عکس ها و تصاویر از دوران جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.