شناسهٔ خبر: 38558 - سرویس دیگر رسانه ها

رییس دانشگاه علم و صنعت: محور حرکت دانشگاه ها از آموزش به سمت پژوهش است

رییس دانشگاه علم و صنعت با بیان این که دیگر حرکت در مرزهای علم کافی نیست، گفت : دوره جدیدی شروع شده که باید براساس آن تحقیقات را به فناوری، فناوری را به تولید و تولید را به ثروت تبدیل کنیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، محمدعلی برخورداری شامگاه چهارشنبه در گردهمایی بزرگ کانون دانش آموختگان و اساتید دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت: دانشگاه ما در گذشته یک دانشگاه آموزشی و نسل اول بوده که البته برازنده بوده اما به این سمت رفتیم که آموزش کافی نیست و باید پژوهش را توسعه داد و امروز به حمدالله در رتبه های بالای پژوهشی و جزو برترین ها در کشور هستیم.
وی افزود: باید از نتایج تحقیقات انجام شده در دانشگاه های کشور خودمان استفاده کنیم و دو بال صنعت و دانشگاه می توانند این امر را محقق کنند.
برخورداری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: صنعت ممکن است نیاز خود را به دانشگاه حس نکند اما دانشگاه نیاز به همراهی صنعت دارد و حرکت این دو به همراه هم باعث ارتقای کشور خواهد شد زیرا که هیچ یک به تنهایی موفق نخواهند بود.
رییس دانشگاه علم و صنعت دانشکده مکانیک این دانشگاه را ستود و گفت: رتبه دانشکده مکانیک در بین کشورهای آسیایی در ۶۹ و در کشور رتبه سوم است.
گردهمایی کانون دانش آموختگان و اساتید دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت با هدف انتخاب اعضای هیات رییسه جدید برگزار شده بود.