شناسهٔ خبر: 38694 - سرویس دیگر رسانه ها

نمايه شدن مجله علمی پژوهشی جستارهای اقتصادی در پايگاه های Econ Lit و EBSCO

دو فصلنامه علمي پژوهشي جستارهاي اقتصادي با عنوان انگليسي Journal Of Iran's Economic Essays در پايگاه علمي Econ Lit و EBSCO نمايه شده و تمامي شمارگان مجله در دو پايگاه فوق بارگذاري شده است.

فرهنگ امروز: شركت EBSCO يكي از پيشگامان جهاني دسترسي به اطلاعات از طريق خدمات اشتراك مجلات چاپي و الكترونيكي است كه در زمينه توليد و توسعه پايگاهاي اطلاعاتي و تحقيقاتي فعاليت مي كند و دسترسي پيوسته به بيش از ۱۰۰ پايگاه اطلاعاتي و هزاران مجله الكترونيكي دارد و تعداد زيادي پايگاه اطلاعاتي تمام متن مختص خود دارد. مهم ترين پايگاه هايي كه EBSCO در اختيار دارد دو پايگاه business source و academic search full text premier است.
همچنين پايگاه ECONLIT پايگاه جامع نمايه سازي مقالات، مجلات،كتب و ساير مستندات علمي در طول ۱۲۰ سال گذشته است. اين پايگاه داراي اعتبار بين المللي بسيار بوده و بخش عمده اي از مجلات معتبر اقتصادي دنيا از جمله مجلات نمايه شده در ISI در اين پايگاه نمايه شده اند. 
به گزارش واحد خبر روابط عمومي، بر اساس نظام رتبه بندي و ارزيابي نشريات در سال ۱۳۹۳ كه از سوي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري اعلام شده سقف امتياز براي نمايه شدن مجلات در پايگاه Econ Lit يا JEL ۲۰ و براي پايگاه EBSCO ۱۰ امتياز است.
مسئولان اين نشريه در تلاش هستند تا آن را در پايگاه SCOPUS و ساير پايگاه هاي مرتبط نمايه سازي كنند.
شايان ذكر است دو فصلنامه علمي پژوهشي جستارهاي اقتصادي به عنوان نخستين نشريه درباره اقتصاد ايران با رويكرد اقتصاد اسلامي است كه توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر مي شود. 
علاقه مندان مي توانند جهت ديدن مقالات آخرين شماره اين نشريه و همچنين آرشيو شماره هاي پيشين به تارنماي اينترنتي iee.rihu.ac.ir مراجعه نمايند.