شناسهٔ خبر: 38722 - سرویس دیگر رسانه ها

رقص قلم در «آیینه شعر کدکنی»+ عکس

نمایشگاه آثار خوشنویسی مریم امام‌وردی با موضوع شعر شفیعی کدکنی همزمان با سالروز تولد این شاعر و استاد دانشگاه در فرهنگسرای شفق افتتاح می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ دومین نمایشگاه آثار خوشنویسی مریم امام‌وردی، عضو و مدرس انجمن خوشنویسان مشهد با مدرک فوق ممتاز، با محوریت سروده‌هایی از محمدرضا شفیعی کدکنی، همزمان با سالروز تولد این شاعر و استاد دانشگاه در فرهنگسرای شفق در روز هفدهم مهر ماه گشایش ‌می‌یابد.

امام‌وردی پیش‌تر  با اشاره به جزئیات این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه به مناسبت هفتاد و ششمین سالروز تولد استاد در فرهنگسرای شفق برگزار خواهد شد. این نمایشگاه ارائه‌کننده ۲۰ سروده از استاد است که به انتخاب خودم نوشته شده‌اند.

وی ادامه داد: من سال‌هاست که سروده‌های شفیعی کدکنی را مطالعه می‌کنم. سعی کردم در انتخاب اشعار، بیشتر سروده‌هایی منتخب شوند که با مضمون امید، زندگی، مهربانی و ... هستند. در میان اشعار انتخابی ۱۹ شعر در قالب نیمایی، یک غزل با این مطلع «گر چشم بامداد به خورشید روشن است/ ما را دل از خیال تو جاوید روشن است» و یک دو بیتی سروده شده از مصطفی محدثی خراسانی است که چند سال پیش در مراسم جشن تولد استاد به ایشان اهدا شده بود:

«این چشم، دوباره روشنی می‌خواهد
فرزند نخوانده‌ای تنی می‌خواهد

تا جلوه نو کند درآن، سکر سماع
آیینه شعر «کدکنی» می‌خواهد»

امام‌وردی با بیان اینکه نمایشگاه با عنوان «آیینه شعر کدکنی» کار خود را آغاز خواهد کرد، یادآور شد: عنوان نمایشگاه نیز برگرفته از مصرع آخر سروده محدثی خراسانی با عنوان «آیینه شعر کدکنی» انتخاب شده است. در این نمایشگاه بخش‌هایی از اشعار «از بودن و سرودن»، «نماز خوف» و... با خط نستعلیق نوشته و ارائه شده است.

این هنرمند با بیان اینکه نمایشگاه «آیینه شعر کدکنی» از روز هفدهم مهرماه گشایش خواهد یافت، ادامه داد: این دومین نمایشگاه انفرادی من است که برگزار خواهد شد. تاکنون ۵۰ نمایشگاه به صورت جمعی برگزار کرده‌ام. من بارها از شفیعی کدکنی شنیده بودم، نام ایشان را بارها به عنوان استادی توانا در دانشگاه تهران از زبان دانشجویان و دیگر شاعران شنیده بودم. به همین دلیل تصمیم گرفتم که دومین نمایشگاهم را با موضوع سروده‌های این شاعر برگزار کنم؛ هرچند که هنوز موفق به دیدار ایشان نشده‌ام. دوست داشتم قبل از اینکه نمایشگاه برگزار شود، شاعر سروده‌ها هم کارها را می‌دید، اما با وجود اینکه بارها راه‌های مختلف را امتحان کردم، هنوز موفق نشده‌ام.

آیین گشایش نمایشگاه «آیینه شعر کدکنی» روز هفدهم مهرماه، از ساعت ۱۵ الی ۱۹ در فرهنگسرای شفق واقع در یوسف‌آباد، خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی، خیابان ۲۱، بوستان شفق برگزار خواهد شد. زمان بازدید از این نمایشگاه در روزهای ۱۸ الی ۲۳ مهرماه از ساعت ۹ الی ۱۸ در نظر گرفته شده است.