شناسهٔ خبر: 38780 - سرویس دیگر رسانه ها

بازدید میلیونی و فروش میلیاردی در نمایشگاه کتاب تبریز

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز با موضوع احیای دریاچه ارومیه و ششمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس به کار خود پایان داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و ششمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس روز گذشته ۱۳ مهرماه به کار خود پایان داد.

درمدت ۵ روز برگزاری این نمایشگاه یک میلیون نفر از آن دیدن کردند و ۲۵ میلیارد ریال کتاب هم توسط مردم خریداری شد. برای اولین بار سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز به صورت همزمان با ششمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برگزار شد و در مراسم اختتامیه هم از ناشران برتر این حوزه در سه بخش دولتی، خصوصی و کتاب برتر تجلیل به عمل آمد.

در بخش دولتی نشر ۲۷ موسسه بعثت به عنوان ناشر برتر ششمین نمایشگاه دفاع مقدس انتخاب شد. این موسسه انتشاراتی با ۳۲ عنوان کتاب در ششمین نمایشگاه دفاع مقدس حضور داشت. حبیب تولدی دیگر نوشته گل علی بابائی در این نمایشگاه رونمایی شد.

سوره مهر با ۴۰۰ عنوان کتاب در ششمین نمایشگاه دفاع مقدس حضور داشت که به عنوان دومین ناشر برتر این نمایشگاه انتخاب شده. پرفروش ترین کتاب این انتشارات در این نمایشگاه کتاب آن بیست و سه نفر با تقریظ مقام معظم رهبری بود.

صریر سومین ناشر برتر در این حوزه بود که با ۲۱۴ عنوان کتاب در این نمایشگاه حضور داشت، چشمان عاشورایی آخرین کتاب این انتشارات در این نمایشگاه بود. در بخش خصوصی انتشارات خورشید باران به عنوان ناشر برتر انتخاب شدند، این ناشر با ۹۰ کتاب عنوان در این نمایشگاه حضور داشت، دو کتاب منظومه معراج سرخ، بال‌های نقره‌‌ای دو اثر رونمایی شده از این انتشارات در نمایشگاه دفاع مقدس بود.

موسسه شهید کاظمی به عنوان دومین ناشر و دارخوئین به عنوان سومین ناشر در این نمایشگاه انتخاب شدند. دارخوئین با ۲۵۰ عنوان کتاب و ۶۷ عنوان کتاب چاپ نخست در این نمایشگاه حضور داشت، آقای مدیر پرفروش ترین کتاب این انتشارات در این دوره از نمایشگاه کتاب بود.

همچنین کتاب اطلس نبردهای ماندگار ارتش به عنوان کتاب برتر ششمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفت.

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با موضوع احیای دریاچه ارومیه و ششمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس همت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تاریخ ۹ تا ۱۳ مهرماه برگزار شد.