شناسهٔ خبر: 38857 - سرویس دیگر رسانه ها

دانشگاه‎ها و موسسه‎های عالی دولتی از سال ۹۵ سطح بندی می‎شوند

معاون آموزشی وزارت علوم ، تحقیقات وفناوری گفت: طرح سطح بندی دانشگاه ها و موسسه های عالی دولتی به صورت آزمایشی آغاز شده که پس از رفع نقص های آن از سال ۹۵ اجرا می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ مجتبی شریعتی نیاسر روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران دردانشگاه هرمزگان افزود: طرح اولیه سطح بندی در مراکز دولتی درحال پردازش داده ها است و طبق برنامه سطح بندی در دانشگاه های دولتی از سال آینده اجرایی می شود.
وی بیان داشت: طرح سطح بندی دانشگاه ها و موسسه های آموزشی غیردولتی نیز انجام شده و از مجموع ۳۵۷ موسسه آموزش عالی و دانشگاه غیردولتی حدود ۲۷۰ موسسه در این سطح بندی قرار گرفته اند.
معاون وزیر علوم و فناوری اظهارکرد: هم اکنون دو هزار ۶۷۰ مرکز آموزش عالی دولتی و غیردولتی در کشور وجود دارد و ایران یکی از کشورهای پیشرو در خدمات آموزش عالی است. 
وی تاکید کرد: وزارت علوم برای خروج از معضل تمرکز زدایی طرح تفویض اختیار را اجرایی می کند و مدیریت دانشگاه ها به خوبی می توانند بدون اتکا به وزارت علوم ، دانشگاه را اداره و برنامه ریزی دقیقی در طول سال تحصیلی داشته باشند.
شریعتی نیاسر خاطرنشان کرد: برای ارتقای کیفی در نظام آموزش عالی از آغاز ترم گذشته جلوی صدور مجوزهای بی رویه موسسه های جدید و غیردولتی گرفته شده و حتی مجوزی هم برای مراکز دولتی نداشته ایم.
وی یادآورشد: طرح آمایش آموزش عالی شهریورماه امسال در شورای عالی انقلاب فرهنگی تحویل شد که با تصویب این طرح شاهد اتفاقی جدید و موثر در سطح دانشگاه های کشور خواهیم بود.
این مسئول در ادامه با بیان طرح جدید وزارت علوم برای تفویض اختیار پذیرش دانشجوی دکترا به دانشگاه ها از سال آینده تصریح کرد : تمامی دانشگاه ها در سطح میانی و بالا تر نسبت به سیاست جدید وزارت علوم و شیوه نامه توجیه می شوند.
شریعتی نیاسر بیان داشت: شیوه نامه پذیرش دانشجوی دکترا توسط دانشگاه ها در مدت دو هفته آینده به دانشگاه ها ابلاغ می شود که دانشگاه ها مکلف هستند فرآیند پذیرش را از قبل اعلام کنند تا از بروز نارضایتی های احتمالی جلوگیری شود.
معاون آموزشی وزیر علوم با اعلام خبر آغاز بازنگری بر روی درس های دانشگاهی، ابرازداشت: برخی درس ها در دانشگاه ها مطالب قدیمی و غیرکاربردی در زمان حال و آینده دارند که تاکنون ۸۰ درصد درس ها بازنگری شده است.