شناسهٔ خبر: 38858 - سرویس دیگر رسانه ها

نقش فقه خانواده در پیشرفت فرهنگی بررسی می شود

چهارمین نشست از سلسله نشستهای تخصصی کنگرۀ دین، فرهنگ و تعالی با عنوان «نقش فقه خانواده در پیشرفت فرهنگی» در پردیس خواهران دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ چهارمین نشست از سلسله نشستهای تخصصی کنگرۀ دین، فرهنگ و تعالی با عنوان «نقش فقه خانواده در پیشرفت فرهنگی» به مناسبت روز ملی خانواده بعدازظهر شنبه ۱۸ مهر از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۶ در سالن کنفرانس پردیس خواهران دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می شود.

در این نشست سه ساعته که به همت معاونت پژوهشی و فناوری و با همکاری گروه فقه و حقوق پردیس برگزار می شود، شش نفر از صاحب نظرانی که مقالۀ آنان از میان مقاله های رسیده به دبیرخانۀ نشست، به عنوان آثار برتر شناخته شده، به بیان دیدگاه ها و طرح نظر خود می پردازند.

هدف از نشست های کنگرۀ دین، فرهنگ و تعالی که سه جلسۀ قبلی آن با موضوع «رابطۀ فرهنگ و تعلیم و تربیت» «تأملی بر فرهنگ و خانواده از منظر دانش حقوق» و «فلسفه و فرهنگ سازی»  در سال ۱۳۹۳برگزار شده است، ایجاد فضایی علمی و تخصصی برای تضارب آرا و اندیشه ها در جهت ایجاد گفتمان علمی و کاربردی و تصمیم سازی دربارۀ موضوع های راهبردی و مورد نیاز کشور است.

همچنین موضوع مقاله های قابل ارائه در چهارمین نشست عبارت اند از: «تنظیم جمعیت در فقه شیعه و اثر آن بر پیشرفت فرهنگی»، «بازتاب توسعۀ فرهنگی در استحکام یا اضمحلال حریم خصوصی خانواده»، «مولفه های تربیت در فقه و حقوق خانواده و جایگاه آن در  پیشرفت فرهنگی»، «نقش عدالت ترمیمی در پیشرفت فرهنگی خانواده»، «رابطۀ تعاملی فقه و پیشرفت فرهنگی در اجرای سیاست­های کلان اقتصادی خانواده» و «جایگاه حیات طیب در فقه خانواده».

سایر مقاله های برتر نیز در روز نشست به عنوان پوستر ارائه خواهند شد.

این نشست با حضور استادان و دانشجویان در سالن کنفرانس پردیس خواهران دانشگاه امام صادق(ع) به آدرس تهران، بلوار شهید فرحزادی، خیابان شهید طاهرخانی برگزار می شود.