شناسهٔ خبر: 38876 - سرویس دیگر رسانه ها

۷۰درصد سایت های غیرمجاز دانلود فیلم های ایرانی مسدود شدند

دبیر کل ستاد صیانت از محصولات فرهنگی و سینمایی از مسدود شدن ۷۰ درصد سایت هایی که امکان دانلود غیر مجاز فیلم های ایرانی را فراهم کرده بودند، خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، سیدمصطفی ابطحی، دبیر کل ستاد صیانت از محصولات فرهنگی و سینمایی گفت: با تلاش های صورت گرفته و هماهنگی های به عمل آمده با دستگاه محترم قضایی و نیز کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، عملیات مسدود سازی سایت های اینترنتی که امکان دانلود فیلم های ایرانی را فراهم می کردند انجام گرفت.

وی یادآور شد: متعاقب جلسات مختلف و پیگیری های انجام گرفته، ۱۸۲ سایت اینترنتی که فیلم های سینمایی ایران را به صورت غیرمجاز عرضه می کردند شناسایی گردید و اسامی سایت ها به کمیته تعیین مصادیق مجرمانه ارائه و حسب گزارش رسمی که توسط این کمیته به ستاد صیانت واصل شد، تا امروز بیش از ۷۰ درصد این سایت ها مسدود شده و مابقی نیز در سامانه رصد برای مسدود سازی قرار گرفته است.

دبیر کل ستاد صیانت از محصولات فرهنگی و سینمایی افزود: این اقدام با هدف مقابله با عرضه غیر مجاز فیلم های سینمایی گام بزرگی برای مقابله با پدیده شوم قاچاق در فضای مجازی است و امیدواریم تهیه کنندگان گرامی که فیلم آنها در این سایت ها عرضه شده با تنظیم شکایت در محاکم قضایی، نسبت به استیفای حقوق قانونی خود اقدام و از مالکان این سایت ها شکایت کنند.

ابطحی عنوان کرد: این حرکت علاوه بر مقابله و مبارزه با قاچاق محصولات سینمایی که به صورت میدانی و عملیاتی صورت می گیرد می باشد.

به گفته وی، در شش ماه گذشته بیش از سه و نیم میلیون نسخه سی دی و دی وی دی غیرمجاز کشف و ضبط شده است.

وی گفت: امیدوارم با اقدامات موثر انجام گرفته چه در حوزه میدانی و چه در فضای اینترنت و چه در حوزه مباحث ایجابی و فرهنگسازی و تنظیم آیین نامه ها و مقررات مربوطه، ریشه قاچاق فیلم های سینمایی خشک شود.

دبیر کل ستاد صیانت از محصولات فرهنگی و سینمایی اظهار کرد: این مهم با تداوم کار مشترک میان دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، ستاد صیانت از آثار فرهنگی و هنری و حضور و همراهی تهیه کنندگان سینما صورت خواهد گرفت بدین صورت سینمای ملی نوید روزهای درخشانی را در آینده شاهد خواهد بود.