شناسهٔ خبر: 38893 - سرویس دیگر رسانه ها

نشست علمی غدير از نگاه اهل سنت برگزار می شود

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همكاری انجمن تاريخ پژوهان حوزه و پژوهشكده حج و زيارت نشست علمی غدير از نگاه اهل سنت را در روز شنبه ۱۸ مهر برگزار مي كند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، ‌هدف از برگزاری این نشست علمی كه با حضور ماموستا دكتر مصطفی محمودی امام جمعه پیرانشهر و حجت الاسلام و المسلمین رمضان محمدی استادیار و مدیر گروه تاریخ اسلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می شود؛ پاسخ گویی به شبهاتی است كه در سطح وسیعی درباره اصل واقعه غدیر منتشر شده است.

بسیاری از علمای اهل سنت در قرون نخستین، اصل واقعه غدیر را نقل كرده اند كه این مسأله در اثبات واقعه غدیر به عنوان یك مقوله تاریخی حائز اهمیت است همچنین واقعه غدیر ارتباط مستقیم با انتصاب امیر المومنین امام علی علیه السلام و نص بر امامت آن حضرت دارد كه این مسأله در طی این نشست علمی تبیین می شود.

سئوالاتی نظیر، آیا روایات غدیر در منابع اهل سنت هم به صورت متواتر نقل شده است؟ شبهات اهل سنت به كدام قسمت از واقعه غدیر است؟ آیا روایات مربوط به غدیر هم تطور یافته است یا خیر؟ و علمای شیعه مانند شیخ مفید به كدام بخش از روایات غدیر پرداخته اند؟ از جمله سئوالاتی است كه در خلال برگزاری این نشست علمی بدان ها پاسخ داده می شود.

شایان ذكر است دبیر نشست علمی یاد شده حجت الاسلام و المسلمین سیدقاسم رزاقی موسوی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است.

نشست علمی غدیر از نگاه اهل سنت روز شنبه ۱۸ مهر از ساعت ۱۶ تا ۱۷.۳۰ در سالن كنفرانس ساختمان انجمن های علمی حوزه واقع در قم، بلوار جمهوری، كوچه شماره ۲ برگزار می شود و شركت در آن برای عموم علاقه مندان آزاد است.