شناسهٔ خبر: 39165 - سرویس دیگر رسانه ها

سلسله نشست های دیگری و دیگرهراسی برگزار می شود

دوره سخنرانی های دیگری و دیگرهراسی با موضوعاتی همچون دیگری و منطق اینهمانی برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ پژوهشکده فرهنگ معاصر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با همکاری انجمن فلسفه میان ‌فرهنگی ایران، سلسله سخنرانی‌هایی با عنوان «دیگری و دیگر هراسی» برگزار می‌کند.

بر اساس این گزارش، امیرعباس علیزمانی با عنوان دیگری و معنا (رنج تنهایی و حضور دیگری و معناداری زندگی)، مهدی پارسا با محوریت دیگری و منطق اینهمانی، شهین اعوانی با موضوع نقد کتاب «من و جز من» اثر دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی، محمدمهدی اردبیلی با رویکرد دیالکتیک هگل از دیگری ستیزی به بازشناسی دیگری و شمس‌الملوک مصطفوی با موضوع دیگرهراسی و دیگرخواهی اگزیستانسیالیستی، به ایراد سخنرانی می پردازند.

همچنین محمود شهابی با محوریت کارناوالی شدن و هراس اخلاقی، عباس منوچهری با موضوع روایت‌هائی از مواجهه با «فرهنگ دیگر»، نوشین شاهنده با رویکرد دیگرهراسی از منظر شناخت‌شناسی، فاطمه صدرطباطبایی با عنوان کارایی گفتگو علیه دیگر هراسی و مرتضی گودرزی در خصوص دیگری در خاور دور، چین و فرهنگ معاصر ژاپن در این سلسله نشست ها سخنرانی می کنند.

بنا به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی این سلسله نشست ها دوشنبه‌های دوم و چهارم هر ماه پاییز از  ساعت  ۱۵تا ۱۸ برگزار می شود.

گفتنی است علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی الکترونیکی www.ihcs.ac.ir مراجعه کنند.