شناسهٔ خبر: 39324 - سرویس دیگر رسانه ها

«آرمان شهر» به فارسی دوبله می‌شود/ سهم ایران در یک پروژه جهانی

فیلم «آرمان شهر» به کارگردانی حسن ناظر که به عنوان نماینده سینمای افغانستان به آکادمی اسکار معرفی شده برای نمایش در ایران به فارسی دوبله می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محسن علی اکبری تهیه کننده سینما که فیلم سینمایی «آرمان شهر» را به صورت تولید مشترک با کشورهای تاجیکستان، اسکاتلند، ایران و هند تهیه کرده است درباره اکران عمومی این فیلم سینمایی در ایران گفت: فیلم سینمایی «آرمان شهر» از جمله آثاری است که به صورت تولید مشترک ساخته شده و زبان اصلی فیلم هندی و اسکاتلندی است به همین دلیل برای نمایش در ایران باید به زبان فارسی دوبله شود.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده قرار بر این است که هفته آینده دوبله این فیلم انجام شود و پس از پایان دوبله، شرایط اکران را فراهم می کنیم. پخش فیلم «آرمان شهر» به عهده شرکت تبلیغاتی عرفان فیلم است و بنا داریم این فیلم را بعد از پایان ماه محرم و صفر و قبل از آغاز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر روی پرده ببریم.

علی اکبری با اشاره به داستان این فیلم سینمایی گفت: داستان فیلم «آرمان شهر» درباره یک زن افغانستانی است که همسرش به دلیل آسیب هایی که در جنگ افغانستان دیده دچار عارضه نخاعی شده و توانایی بچه دار شدن ندارد و انگیزه های خود برای زندگی را از دست داده است. از همین رو زن افغانستانی تصمیم می گیرد برای ایجاد انگیزه در همسرش و تولد یک فرزند، لقاح مصنوعی داشته باشد و برای این امر راهی اسکاتلند می شود ولی به دلایلی سفری به هندوستان پیش رویش قرار می‌گیرد و در آنجا موفق به انجام لقاح مصنوعی می شود.

وی درباره دلایل فیلمبرداری این فیلم در تاجیکستان گفت: بیشترین بخش داستان توسط یک زن افغانستانی روایت می شود و چون شرایط ساخت فیلم در افغانستان فراهم نبود از جغرافیای کشور تاجیکستان بهره بردیم و اغلب صحنه هایی را که مربوط به زندگی زن افغانستانی است در این کشور فیلمبرداری کردیم.

تهیه کننده فیلم «استرداد» در پاسخ به اینکه سهم سینمای ایران در این تولید مشترک تا چه اندازه بوده است؟ بیان کرد: همایون ارشادی به عنوان بازیگر ایرانی در فیلم «آرمان شهر» حضور دارد و امیر آقایی نویسنده و حسن ناظر کارگردان هم ایرانی هستند و من هم به عنوانی یکی از تهیه کنندگان در تولید این فیلم نقش داشته ام.

تهیه کننده فیلم «یاسین» در پایان عنوان کرد: علاوه بر همایون ارشادی، ملالی ذکریا به عنوان بازیگر کاراکتر زن افغانستانی در این فیلم بازی می کند، آنا سپیرت و آرون بالی نیز از بازیگران هندی هستند که در فیلم «آرمان شهر» بازی می کنند.

حسن ناظر کارگردان فیلم سینمایی «آرمان‌شهر» یک فیلمساز ایرانی ساکن اسکاتلند است. این فیلم محصول مشترک ایران، تاجیکستان، اسکاتلند و هند است. فیلم «آرمان شهر» به عنوان نماینده سینمای افغانستان به آکادمی اسکار معرفی شده است.