شناسهٔ خبر: 39397 - سرویس دیگر رسانه ها

دیدار معاون فرهنگی وزیرعلوم با دانشجویان ایرانی مقیم هلند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با دانشجویان ایرانی مقیم هلند دیدار کرد و در جریان دغدغه های علمی و فرهنگی این دانشجویان قرار گرفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، سید ضیا هاشمی در دیدار با دانشجویان ایرانی مقیم هلند، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام حسین (ع) به تحلیل فلسفه نهضت عاشورا پرداخت و آن را نماد مبارزه با ظلم، جهل و خشونت خواند و گفت: دانشجویان سفیران فرهنگ و تمدن ایران هستند.

وی در ادامه به جایگاه هویت بخش نهضت عاشورا در ایران اشاره  کرده و آن‌را چراغ راه انسانها ی آزاده در طول تاریخ دانست.

وی در ادامه سابقه علم آموزی، سیر در آفاق ایرانیانی همچون سعدی، غزالی و ابوریحان بیرونی را به عنوان الگو دانسته و به ضرورت بهره‌گیری از تجارب حضور در سایر کشورها در دوران جدید از دانشجویان ایرانی به عنوان سفیران فرهنگ و تمدن اسلامی یاد کرد.

وی همچنین دانشجویان شاغل به تحصیل در  خارج از کشور را که خانه و وطن خود را جهت کسب دانش و ارتقای سطح علمی به نیت ترقی کشور خود و خدمت به بشریت ترک کرده و مشکلات و دشواری ها ی راه را به جان خریده اند، کسانی دانست که به تاسی از سیره دینی پیشوایان ما نوعی هجرت کرده و با کسب معرفت و مسئولیت پذیری اجتماعی خدمت به وطن را سرلوحه کارخود قرار داده‌اند.

گفتگو و پرسش و پاسخ دانشجویان با معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بخش دیگری از این دیدار بود که دانشجویان ضمن بیان دغدغه های  علمی و فرهنگی موجود در توسعه کشور و توجه ویژه به نخبگان علمی و فرهنگی نکات خود را بیان داشتند ودکتر هاشمی نیز به تبیین و توضیح برنامه های وزارت علوم در این خصوص پرداخت.