شناسهٔ خبر: 39715 - سرویس دیگر رسانه ها

مرادخانی:گنجینه‌های هنر ایران در آلمان به نمایش در می‌آید / برای اکسپو امارات از هم‌اکنون آماده شویم

معاون امور هنری وزارت ارشاد می‌گوید: در صورت استقبال از آثار به نمایش درآمده در موزه برلین، آثار ایرانی را به شهرهای دیگر آلمان نیز می‌بریم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره امضای تفاهمنامه میان موزه هنرهای معاصر تهران و بنیاد پژوهش پروس آلمان که هفته گذشته منعقد شد به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این تفاهم‌نامه بین موزه هنرهای معاصر و موزه هنرهای مدرن برلین انجام شده است تا بتوانند آثار موجود در گنجینه‌های خود را به علاقمندان این عرصه معرفی کنند.

وی ادامه داد: ما صاحب آثار برجسته‌ای در موزه هنرهای معاصر تهران هستیم که یا متعلق به هنرمندان خودمان است، یا متعلق به هنرمندان بین‌المللی که آثارشان در موزه هنرهای معاصر نگهداری می‌شود. طبق تفاهمی که با بنیاد پروس آلمان انجام دادیم قرار شد، تعدادی از آثار هنرمندان خودمان را به همراه آثاری که در گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران داریم برای اولین بار در موزه برلین به نمایش درآوریم و اگر این تجربه خوب بود و مورد استقبال قرار گرفت، در فضاهای دیگر نیز این آثار را به نمایش بگذاریم.

معاون هنری وزیر ارشاد درباره زمان برگزاری این نمایشگاه بیان کرد: این نمایشگاه در اواخر سال ۲۰۱۶ و اوایل ۲۰۱۷ در موزه برلین خواهد بود. درحال حاضر تبادل بر روی ۳۰ اثر بوده و بعدها می‌توان این آثار را افزایش داد.

وی همچنین درباره تعداد موزه‌های منتخب آلمان برای این نمایشگاه نیز گفت: در حال حاضر سه موزه را در نظر گرفتیم که علاقمند به این موضوع هستند و اگر این نمایشگاه در برلین مورد توجه قرار گیرد، قطع به یقین در مونیخ و شهرهای دیگر آلمان نیز به نمایش درخواهد آمد.

علی مرادخانی همچنین ابراز امیدواری کرد که امضای این تفاهم‌نامه بتواند برای آینده همکاری‌های بیشتر و موثرتری در حوزه فرهنگ و هنر رقم بزند.

وی امضای این تفاهم‌نامه را به فال نیک گرفت و افزود: این همکاری دریچه‌ای است که از طریق آن گنجینه‌های دیده نشده هنر ایران را برای علاقه‌مندان دنیا به نمایش می‌گذاریم.

حضور چشمگیر ایران در اکسپوی میلان

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین، حضور جمهوری اسلامی ایران در اکسپوی میلان را نسبت به دوره‌های گذشته این رویداد جهانی موفق‌تر دانست.

علی مرادخانی افزود: قرار بود اردیبهشت‌ماه برای بازدید از غرفه ایران در اکسپو میلان به ایتالیا سفر کنم، اما به دلیل مشغله کاری میسر نشد.

معاون امور هنری وزیر ارشاد با اشاره به تم و مضمون اکسپوی میلان تصریح کرد: این رویداد با مضمون غذا، انرژی، آب و زندگی فعالیت خود را آغاز کرد و کشورهای شرکت کننده نیز با توجه به دستاوردهای خود، رویکردهای متفاوتی را عرضه کرده‌اند.

مرادخانی افزود: غرفه ایران در اکسپو نیز نظر به این مضامین و نیز در نظر گرفتن اقلیم‌های متفاوت سرزمین ایران، با طراحی بسیار زیبا مانند یک سفره ساخته شد اما باید در آینده از تجربیات،برای بسط و تبیین داشته‌های خود استفاد کنیم.

وی با اشاره به برگزاری اکسپوی آتی در کشور امارات متحده عربی، گفت: برای کسب نتایج مطلوب دراین رویداد باید از اکنون زمینه‌های حضور منسجم را بررسی کرده و آنها را در دستور کار قرار دهیم.

اکسپوی میلان از ۱۱ اردیبهشت ماه با شعار "تغذیه زمین،انرژی برای زندگی" آغاز شد و امروز  ۳۱ اکتبر ( ۹ آبان) پایان می‌یابد. غرفه ایران دراین رویداد اقتصادی از ابتدای فعالیت خود تاکنون میزبان حدود چهار میلیون نفر بوده است. ایران در شش دوره گذشته این رویداد جهانی حضور داشته است.