شناسهٔ خبر: 39957 - سرویس دیگر رسانه ها

سازوکار مهاجرت استادان درس خارج به استان‌ها فراهم شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر لزوم فراهم شدن سازوکار مهاجرت استادان درس خارج به حوزه‌های استانی تاکید کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ آیت‌الله محسن فقیهی گسترش حوزه‌های علمیه را یکی از مهم‌ترین مسائلی دانست که برای تقویت دین و بنیان اسلام راستین و عمل کردن به اسلام لازم است.

این استاد سطوح عالی حوزه تاکید کرد: وقتی حوزه‌ای در شهری تقویت شد، امر به معروف و نهی از منکر، علم و عمل در آن جامعه بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه شورای عالی حوزه‌های علمیه و مرکز مدیریت حوزه‌ها در راستای تقویت حوزه‌های علمیه اقداماتی انجام داده‌اند، اظهار داشت: مرکز تربیت مدرس، طلاب با استعداد و متدین که دارای نمرات بالایی هستند را تربیت و به شهرهای مختلف اعزام می‌کند.

آیت‌الله فقیهی در مورد اعزام استادان درس خارج به استان‌ها گفت: کسانی که در شهرستان‌ها درس خارج را تدریس می‌کنند زمینه برای تقویت حوزه‌های علمیه فراهم می‌کنند ولی متاسفانه اساتید حوزه رغبتی به رفتن به شهرستان‌ها نشان نمی‌دهند.

وی مهاجرت استادان حوزه به شهرستان‌ها را مهم دانست و تاکید کرد: اگر طلبه‌های مستعد که درس خارج تدریس می‌کنند به شهرستان‌ها اعزام شوند و مورد عنایت و توجه دفاتر مراجع تقلید و شورای مدیریت حوزه‌ها قرار بگیرند و تقویت بشوند می‌توانند در آن شهرستان جایگاه خوبی داشته و تاثیرگذار باشند.

وی تاکید کرد: این حرکت باید با درایت خاصی انجام شود و سازوکار آن دیده شود، وگرنه استادی که در حوزه علمیه قم مشغول تدریس است به سادگی به استان‌های دیگر مهاجرت نمی‌کند.