شناسهٔ خبر: 40011 - سرویس دیگر رسانه ها

نشست علمی«نظریه تقلب نسبت به قانون» برای دانشجویان حقوق

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری دانشگاه قم نشست علمی «نظریه تقلب نسبت به قانون و رابطه آن با قاعده لاضرر» را در روز چهارشنبه ۲۰ آبان برگزار می کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ هدف از برگزاری این نشست آشنا ساختن دانشجویان رشته حقوق با مطالعه تطبیقی حقوق بین الملل خصوصی از منظر فقه اسلامی و به کارگیری علمی نتایج حاصله در کارهای قضایی اعم از قضاوت و وکالت است.

تبیین مختصر نظریه تقلب نسبت به قانون، تبیین مختصر قاعده لاضرر و تبیین امکان استناد به قاعده لاضرر برای ابطال عمل متقلبانه یا نتیجه آن از جمله محورهای نشست علمی مزبور است که توسط حجت الاسلام و المسلمین مصطفی دانش پژوه استادیار گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ارائه می شود.

سوال اساسی که در این نشست بدان پاسخ داده می شود این است که با توجه به سکوت قانون ایران درباره تقلب نسبت به قانون آیا می توان برای کشف حکم تقلب، به قاعده لاضرر استناد کرد و حکم استخراجی آن چه خواهد بود؟

دبیر علمی نشست «نظریه تقلب نسبت به قانون و رابطه آن با قاعده لاضرر» حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدحسین وحدتی شبیری استادیار گروه حقوق دانشگاه قم است و نشست علمی یاد شده روز چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در ساختمان بوعلی سینای دانشکده حقوق دانشگاه قم برگزار می شود.