شناسهٔ خبر: 40382 - سرویس دیگر رسانه ها

مذاکره دانشگاه آزاد با ۱۸ سفارتخانه برای گسترش زبان فارسی

مدیرکل امور بین الملل دانشگاه آزاد گفت: مسئولان این دانشگاه طی چند ماه گذشته با ۱۸ سفارتخانه درخصوص گسترش زبان و ادبیات فارسی مذاکره داشتند.

 به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ ابراهیمی در گفتگو گفت: در ۴ ماه گذشته مسئولان این دانشگاه با ۱۸ سفارتخانه از کشورهای آسیایی، شمال آفریقا و اروپای شرقی مذاکره داشتند که در این جلسات موضوع گسترش زبان و ادبیات فارسی در این کشورها بحث و بررسی شده است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور معرفی دانشگاه آزاد تاکنون ۶ نامه به دانشگاه های کشورهای ایرلند، هنگ کنگ، آفریقای جنوبی و مادرید ارسال شده و قرار است با همکاری این دانشگاه ها دوره های مشترک بین المللی برای مربیان دانشگاه آزاد برگزار شود.

مدیرکل امور بین الملل دانشگاه آزاد بیان کرد: در دوره پسا تحریم با توجه به بهبود موقعیت سیاسی، بین المللی و افزایش قدرت دیپلماسی استقبال جهان از سرمایه گذاری های آموزشی، پژوهشی و تعاملات علمی با ایران افزایش چشمگیری خواهد داشت.

مذاکره با دانشگاه های ایتالیا و استرالیا

ابراهیمی گفت: طی چند ماه گذشته این دانشگاه رایزنی های مختلفی با ۶ دانشگاه برتر کشور ایتالیا از جمله فرارا، ساپی ینزا، پروجا، تریست، برگامو و سی ینا داشته که این رایزنی ها منجر به انعقاد قرارداد های مشترک میان معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد با این دانشگاه ها شده است.

وی بیان کرد: همچنین با ۷ دانشگاه برتر کشور استرالیا شامل دانشگاه های ویکتوریا، ملبورن، موناش، سویین برن، دانشگاه ملی استرالیا، دکین وآر و ام آی تی مذاکراتی داشته ایم که این مذاکرات منجر به برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی مشترک خواهد شد.

وی به انعقاد تفاهم نامه میان دانشگاه آزاد و دانشگاه مطالعات زبان های خارجی توکیو اشاره کرده و گفت: براساس این تفاهم نامه تبادل استاد و دانشجو میان دو دانشگاه صورت خواهد گرفت.

مدیرکل امور بین الملل دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: باتوجه به تفاهم نامه این دانشگاه با دانشگاه مطالعات زبان های خارجی توکیو قرار است رشته زبان و ادبیات ژاپنی در واحد آیت الله آملی راه اندازی شود.