شناسهٔ خبر: 40532 - سرویس دیگر رسانه ها

کنگرهٔ 2000 شهید هنرمند، در تهران برگزار می شود

کنگرهٔ سراسری دو هزار شهید هنرمند، در شش رشتهٔ هنری «سینما»، «تئاتر»، «هنرهای تجسمی»، «موسیقی»، «عکس» و «شعر و ادبیات»، اواخر دی ماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛  این کنگرهٔ سراسری به همت سازمان بسیج مستضعفین و سازمان بسیج هنرمندان؛ و با مشارکت و تعامل مرکزها و سازمان های مختلف، در تهران برگزار می شود.
گرامیداشت یاد و خاطرهٔ شهدای هنرمند و مرور زندگی این شهدای گرانقدر و درس گرفتن از دیدگاه ها و پایداری آن ها؛ معرفی هنرمندان شاخص انقلاب اسلامی؛ گردآوری بانک اطلاعاتی و دائرةالمعارفی از شهیدان هنرمند؛ و هنرمندان شهید و تبیین و تعریف روشن تر مفاهیم هنر انقلاب اسلامی از اهداف این کنگره اعلام شده است. 
تقویت پیوند و هم گرایی هنرمندان جامعه با خانوادهٔ شهدا و هدف های والای شهیدان؛ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی الگوهای شهید هنرمند به جامعهٔ هنری؛ تبیین فرهنگ دفاع مقدس و ارائهٔ الگوهای درست و ایده آل از سبک زندگی ملهم از فرهنگ شهادت طلبی؛ تجدید میثاق و بیعت با آرمان ها و هدف های مقدس شهیدان؛ تجلیل از فرهنگ صبر و استقامت با نگاه به اهمیت تکریم خانوادهٔ شهیدان؛ و خاطره پژوهی شهیدان هنرمند و ثبت آن ها در حافظهٔ نسل امروز از اهداف دیگر این کنگره است.
این کنگره با تجلیل از شهیدان هنرمندِ شش رشتهٔ هنری شامل سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی، موسیقی، عکس و شعر و ادبیات برگزار می شود. برای ایجاد نگاهی ویژه و اختصاصی به هنر انقلاب، براساس تخصص ها و حوزه های مختلف هم زما ن با کنگرهٔ بزرگ شهیدان هنرمند، ده ها برنامهٔ دیگر به همت ستاد برگزاری کنگره پیش بینی شده است که در دههٔ سوم دی ماه به اجرا در می آید.