شناسهٔ خبر: 40822 - سرویس دیگر رسانه ها

به همت محسن بوالحسنی؛ شناختنامه عبدالحلیم حافظ تدوین می‌شود

محسن بوالحسنی از تدوین شناختنامه عبدالحلیم حافظ هنرمند مصری خبر داد.

 

عبدالحلیم حافظ

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محسن بوالحسنی شاعر و محقق در گفتگویی درباره اثر جدید خود گفت: در حال حاضر کتاب «شناختنامه عبدالحلیم حافظ» را در دست انجام دارم. این شخصیت از جمله خوانندگان بزرگ مصری است که بین اعراب و مردم مصر شناخته شده است. عبدالحلیم حافظ از قله های بزرگ موسیقی مصر و همچنین موسیقی عرب است.

وی افزود: من در اهواز بزرگ شدم و گاهی آثار کوتاهی را از زبان عربی ترجمه می کردم تا این که ۲ سال پیش فرصتی پیش آمد تا بتوانم آثار و نوشته های مربوط به عبدالحلیم حافظ را ترجمه و دسته بندی کنم. افرادی مانند عبدالحلیم حافظ جنبه افسانه ای و اسطوره‌ای دارند. بنابراین من هم برای تهیه شناخت نامه او، به سراغ کتاب های مهم و دسته اول رفتم.

این محقق در ادامه گفت: در تهیه و تدوین شناختنامه عبدالحلیم حافظ سعی کردم تا اسناد و مطالب مستند را جمع آوری کنم تا زندگی واقعی این فرد برای مخاطب روایت شود. به علاوه ۱۰ ترانه از آثار شناخته شده او را نیز در این کتاب آورده ام.

بوالحسنی گفت: در حال حاضر مشغول نمونه خوانی و نسخه خوانی هستم. می‌توانم بگویم ۷۰ درصد کار انجام شده و تنها همین نمونه خوانی باقی مانده است. البته دوستان عربم در کشورهای عربی هم درباره این کتاب کمکم می‌کنند چون قرار است به صورت دو زبانه فارسی و عربی به چاپ برسد. احتمالا کتاب را تا چندی دیگر به انتشارات بوتیمار تحویل بدهم.