شناسهٔ خبر: 40928 - سرویس دیگر رسانه ها

رمان شمس لنگرودی در کمتر از یک ماه به چاپ دوم رسید

رمان «آن‌ها که به خانه من آمدند» شمس لنگرودی در کمتر از یک ماه به چاپ دوم رسید.

 

رمان شمس لنگرودی در کمتر از یک ماه به چاپ دوم رسید

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ رمان «آن‌ها که به خانه من آمدند» نوشته محمد شمس لنگرودی که اواسط پاییز از سوی نشر افق منتشر شد، در کمتر از یک ماه به چاپ دوم رسید.
 
در بخشی از این رمان می‌خوانیم: «-آمده‌ام گله‌ای از شما بکنم آقای شمس.
-از من؟!
-بله. آمده‌ام بپرسم چرا درباره من نوشتید.
-درباره شما؟! ولی من اولین بار است که شما را می‌بینم.
-عرض من هم همین است. چطور ندیده و نشناخته درباره آدم‌ها کتاب می‌نویسید؟»
 
در بخش دیگری از این رمان ۱۱۷ صفحه‌ای می‌خوانیم: «سه روز پس از انتشار کتاب «رژه بر خاک پوک» زنگ در خانه‌ام به صدا درآمد. تازه از سر کار برگشته بودم و ساعت ۶ عصر در نشر چشمه با دوستی قرار ملاقات داشتم. چند روز بود باران می‌بارید و هوا تاریک‌تر از همیشه به نظر می‌رسید. دیرم شده بود، اما نمی‌توانستم از خواندن مطلبی که در هفته‌نامه «کادح» چاپ شده بود دل بکنم؛
 
«دادگاه تحقیق شعبه اول دادسرای رشت بعداز ظهر جمعه به پاسگاه انتظامی خمام رفته و محل و منزلی را که صاحب خانه‌اش مدعی است جن همسر و فرزندانش را آنجا آزار می‌دهد، از نزدیک مشاهده کرده است.
 
صفر، راننده چهل ساله شهرداری رشت، شکایت کرده که از هشت ماه پیش، خانه‌اش سنگباران می‌شود و موجودات نامرئی زن و بچه‌هایش را کتک می‌زنند.»
 
شمس لنگرودی متولد ۱۳۳۰، شاعر و پژوهشگر ادبیات معاصر است. دو رمان «رژه بر خاک پوک» در دهه ۷۰ و «آن‌ها که به خانه من آمدند» کارنامه ادبی او را در کنار آثار پژوهشی و مجموعه شعرهایش تکمیل می‌کنند. این نویسنده در رمان حاضر، وضعیت ذهن و زندگی روشنفکران معاصر را در تقابل با جامعه‌ای نامتعادل ترسیم می‌کند.

رمان «آن‌ها که به خانه من آمدند» با شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه به قیمت هشت هزار تومان به تازگی از سوی نشر افق به چاپ دوم رسیده است.