شناسهٔ خبر: 41481 - سرویس دیگر رسانه ها

«اندیشه های دینی اونامونو» بزرگ ترین متفکر سده های اخیر اسپانیا، نوشته ی «زهرا شاه پری»

«اندیشه های دینی اونامونو» بزرگ ترین متفکر سده های اخیر اسپانیا، نوشته ی «زهرا شاه پری» را انتشارات ناهید منتشر کرده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛  کتاب اندیشه های دینی اونامونو، پژوهش و نگارش «زهرا شاه پری» ، یکی از ساده ترین و در عین حال سرراست ترین و پرنکته ترین شرح و بسط اندیشه های دینی شگرف و شیوۀ تعهد ایمانی ژرف اونامونوست، و همانندش در زبان های اروپایی هم کم است. این کتاب با تبیین زمینه های شکل گیری اندیشه های دینی میگل د اونامونو، فیلسوف اگزیستانسیالیست، به بررسی تأملات او در باب موضوعاتی چون اندیشه ی جاودانگی، رنج، آگاهی، مسیحیت، ایمان، عشق و خدا پرداخته شود.

در این کتاب بیان موضوعات به گونه ای است که سیر تدریجی اندیشه های او را از مرگ اندیشی که حاصل مواجهه ی انسان با حقیقت هستی رو به مرگ انسانی است و بیداری رنج آمیز او که برخاسته از این خودآگاهی است تا چگونگی ایمان به خداوند، در مقام آگاهی جاودانه ی جهان و اتحاد عاشقانه با او که تنها راه رسیدن به جاودانگی روحانی و جسمانی است، را روشن سازد.

 نشر ناهید خود درباره این اثر می نویسد:میگل اونامونو بزرگ ترین متفکر سده های اخیر اسپانیا (قرن نوزدهم و بیستم) و تا امروز است. او برای صاحبدلان اسپانیایی، همان شأن و شُکوه را دارد که حافظ یا مولانا برای ما دارند.

 او را فیلسوف زندگی و اصالت وجودی؛اگزیستانسیالیست شمرده اند. اونامونو متفکری است که پروای دین و ایمان، و عقل و شک را بیشتر دارد تا پروای مکتب و نظام سازی فلسفی.و مهم ترین کتابش درد جاودانگی است (ترجمه ی بهاءالدین خُرَّمشاهی) 

گفتنی است کتاب «اندیشه های دینی اونامونو» را انتشارات ناهید چاپ کرده و به بازار کتاب فرستاده است.