شناسهٔ خبر: 41531 - سرویس دیگر رسانه ها

توضیحات مجید برزگر درباره پوستر جشنواره فیلم فجر

مجید برزگر طراح پوستر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر توضیحاتی در مورد طرح خود ارائه کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ وی در این باره تاکید کرد: سوء تفاهمی که درباره پوستر جشنواره امسال و اختلاف دیدگاه هنری بین هنرمندان – که طبیعی هم هست- پیش آمده بود، با بعضی فضاسازهای رسانه ای تبدیل به نگرانی هایی شد که کاملا بی مورد است.
این سینماگر اعلام کرد: طی گفت و گوهایی که با بزرگمهر حسین پور داشتیم و با توجه به تقسیم بندی کارهای انجام شده به این نتیجه رسیدیم که طراحی پوستر با حسین پور، ایده و لِی اوت توسط اینجانب و الهام گرفته از عکس پرتره امیر عابدی باشد.
وی ادامه داد: به طور طبیعی از نقدها و نظرات درباره پوستر و موارد دیگر استقبال کرده و امیدواریم حاشیه های بی نتیجه، جای خود را به همراهی در مهمترین رویداد سینمایی کشور دهد.
چندی است که پوستر جشنواره فیلم فجر و نقش بستن طرحی از خسرو شکیبایی بر روی آن، در کانال های تلگرامی با انتقادهایی رو به رو شده؛ ولی اشتباهات درج شده روی این پوستر موضوع تازه ای است که درباره آن بحث می شود.
روی این پوستر به طور اشتباه تاریخ میلادی به جای سال 2016، سال 2015 درج شده و تاریخ شمسی نیز، به طور نادرست ثبت شده است. 
این پوستر در نخستین نشست مطبوعاتی محمد حیدری دبیر جشنواره با خبرنگاران رونمایی شد. همچنین استفاده از ملحفه و پتوی سفید نیز به جای شال در گردن خسرو شکیبایی از انتقادهای مطرح شده به طراحی این پوستر است.
مجید برزگر طراحی، بزرگمهر حسین پور نقاشی و امیر عابدی عکاسی این پوستر را بر عهده داشته اند.
سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر 12 تا 22 بهمن به دبیری محمد حیدری برگزار می شود.