شناسهٔ خبر: 41724 - سرویس دیگر رسانه ها

سیصدمین نمایشگاه استانی کتاب، به پایتخت کتاب ایران رسید

سیصدمین نمایشگاه استانی کتاب به همت مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایتخت کتاب ایران برگزار می‌شود.

 

 

سیصدمین نمایشگاه استانی کتاب، به پایتخت کتاب ایران رسید

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ روابط عمومی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران: این نمایشگاه از ۳۰ دی‌ماه تا ۶ بهمن‌ماه سال جاری در استان خوزستان و شهر اهواز برگزار می‌شود. مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور سیدعباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیرمسعود شهرام‌نیا، مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و جمعی از مسئولان استانی برگزار می‌شود.
در سیصدمین دوره نمایشگاه استانی کتاب، ۴۲۵ ناشر از سراسر کشور در ۳۲۰ غرفه بیش از ۵۳ هزار عنوان کتاب را در حوزه‌های مختلف به نمایش خواهند گذاشت. دهمین دوره نمایشگاه استانی کتاب خوزستان در ۳ سالن مجزا برگزار می‌شود. ۱۰ ناشر از استان خوزستان به صورت مستقیم در این نمایشگاه حضور دارند. ۳ هزار عنوان کتاب عربی از ۱۰ ناشر عرب نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد.
برای حمایت از ناشرانی که امکان حضور در نمایشگاه را ندارند در بخش فروش متمرکز نیز ۴۰ ناشر فعالیت خواهند داشت. مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان نیز بُن یارانه‌ای خرید کتاب با ۲۰ درصد تخفیف از طریق بانک عامل مستقر در نمایشگاه در میان بازدیدکنندگان توزیع خواهد شد.
بررسی شیوه‌های نوین داستان‌نویسی با حضور چیستا یثربی، معرفی برگزیدگان جشنواره کودک و نوجوان (من هم کتاب می‌نویسم)، رونمایی کتاب، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب، شب شعر، نشست بررسی ساز و کارهای پخش کتاب، بررسی بازتاب ادبیات معاصر ایران در جهان عرب، قصه‌گویی برای کودکان، نمایش پوسترهای ۳۰۰ دوره نمایشگاه‌های استانی کتاب و ایستگاه سرگرمی کودکان و نوجوانان از جمله برنامه‌های جنبی محسوب می‌شود که برای این نمایشگاه در نظرگرفته شده است.
سیصدمین نمایشگاه استانی کتاب که دهمین دوره نمایشگاه کتاب اهواز است، صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ درمحل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب خوزستان پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.