شناسهٔ خبر: 41753 - سرویس دیگر رسانه ها

ماحصل تحقیقات «مطالعات کلاس درس» کتاب می‌شود

عباس کاظمی، عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از انتشار کتابی با عنوان «مطالعات کلاس درس» خبر داد و گفت: این پژوهشکده با همکاری گروهی تحقیقاتی این کتاب را منتشر می‌کند.

 

ماحصل تحقیقات «مطالعات کلاس درس» کتاب می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ عباس کاظمی، عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگویی از انجام طرح مطالعاتی در این پژوهشکده  درباره مطالعات کلاس درس با همکاری گروهی تحقیقاتی خبر داد و افزود: در این پژوهشکده گروهی تحقیقاتی شامل ۱۰ عضو هیئت علمی، روی «مطالعات کلاس درس» کار می‌کنند که من نیز مدیر ارشد این پروژه هستم و ماحصل این تحقیقات در قالب کتاب منتشر می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین تبارشناسی کلاس درس (تجربه‌های تاریخی و تجربه‌های زیسته)، اخلاق کار جمعی در کلاس درس دانشگاهی، بررسی تفاوت‌های جنسیتی در تجربه کلاس درس، بررسی کلاس‌های درس معارف دانشگاهی، شناسایی ابعاد و زوایای نارضایتی از کلاس درس و ابعاد فرهنگی، اجتماعی و آموزشی کلاس درس از دیگر سرفصل‌های اصلی این تحقیقات است.
عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به فراخوان عکسی در همین باره یادآور شد: در راستای انجام این کار تحقیقاتی بسته‌ای تعریف شده است؛ به طور مثال همزمان با انجام مطالعات تحقیقاتی فراخوان مقاله و عکس نیز داده شده تا بتوانیم عکس‌ها و مقالات را برای چاپ در مجموعه استفاده کنیم.
کاظمی تاکید کرد: پس از اتمام کار، عکس‌های جمع‌آوری شده به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. 
به گفته این استاد دانشگاه، در سال آینده نیز همایش علمی با موضوع «مطالعات کلاس درس» برگزار خواهد شد و ابعاد مختلف این موضوع بررسی می‌شود.