شناسهٔ خبر: 41804 - سرویس دیگر رسانه ها

دعوت جنتی از وزیر فرهنگ ایتالیا برای حضور در نمایشگاه کتاب

علی‌جنتی وزیر ارشاد با ارسال دعوتنامه رسمی از وزیر فرهنگ ایتالیا مهمان ویژه نمایشیگاه سی‌ام برای حضور در بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران دعوت کرد.

 

وزیر ارشاد / علی جنتی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ امیرمسعود شهرام‌نیا رئیس موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در گفت‌وگویی با اشاره به فعالیت بخش بین‌الملل موسسه نمایشگاه کتاب تهران گفت:‌ کارگروه بازار جهانی کتاب کار خود را با مشارکت بخش خصوصی یعنی ناشران فعال در عرصه بین‌الملل آغاز کرده است،‌ ما بنا داریم امسال پررونق‌تر و گسترده‌تر حضور داشته باشیم، در بخش مهمان ویژه هماهنگی‌های خوبی با روسیه شده است که امیدوارم حضور پررنگی را از آن‌ها تجربه کنیم.

وی ادامه داد:‌ هم‌چنین از دوشنبه تاجیکستان دعوت شده است و قرار شده به عنوان شهر مهمان ویژه در نمایشگاه شرکت کند،‌ البته هنوز برنامه‌های آن‌ها به دست ما نرسیده است.

شهرام‌نیا از حضور وزیر فرهنگ استرالیا در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت:‌ اخیراً وزیر ارشاد به صورت رسمی از وزیر فرهنگ استرالیا دعوت کرده تا با حضور خود و اعزام نمایندگانی در نمایشگاه بیست و نهم مقدمات مهمان ویژه شدن در دوره سی‌ام را فراهم کند‌، خوشبختانه امسال نه تنها مهمان ویژه چند ماه زودتر انتخاب شده است،‌ بلکه مهمان ویژه دوره بعد هم مشخص شده است.

وی از رایزنی برای حضور نویسندگان برجسته خارجی در نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت: به زودی با قطعی شدن حضور این نویسندگان اسامی را اعلام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به مشکلاتی که در دوره پیش برای تامین بودجه برگزاری نمایشگاه داشتید،‌ امسال چه تمهیدی اندیشیده شده تا بودجه زودتر از موعد به دست شما برسد‌، گفت: همان طوری که مطلع هستید در نمایشگاه بیست و هشتم با توجه به صرفه‌جویی سنگین و شدیدی که انجام شده است، ما تقریبا توانسیتم ۲۵ درصد هزینه‌های نمایشگاه را کاهش دهیم، این در برخی موارد با حذف برخی برنامه‌ها، کم کردن تعداد نفرات و ... همراه بود و طبیعتاً‌ فشارهایی را وارد کرد.

شهرام‌نیا گفت:‌ امسال هم این تقاضا شده که مانند سال گذشته رقم بودجه نمایشگاه افزایش یابد، چرا که ما سال گذشته کسری بودجه را از صرفه‌جویی و منابع دیگر تامین کردیم و البته هنوز هم بدهی‌هایی از نمایشگاه باقی مانده است.